Polityka wizerunkowa Norwegii – znaczenie dyplomacji pokojowej dla sukcesu Norwegii

Autor

Słowa kluczowe:

Norwegia, polityka wizerunkowa, dyplomacja publiczna, dyplomacja niszowa, dyplomacja pokojowa

Abstrakt

Norwegia jest państwem małym, o nielicznej populacji oraz peryferyjnym położeniu. Państwo to posiada jednocześnie zaskakująco silną markę narodową oraz jest powszechnie rozpoznawane, co biorąc pod uwagę pewne uwarunkowania geograficzno-demograficzne a także stosunkowo niewielkie zasoby miękkiej siły może wydawać się nietypowe. Celem artykułu jest analiza norweskiej polityki wizerunkowej oraz jej ewolucji. Główny nacisk położony został na aspekt dyplomacji pokojowej jako istotnego i trwałego elementu norweskiej marki oraz samej polityki wizerunkowej. Hipoteza testowana w niniejszym badaniu zakłada, iż obecność elementów dyplomacji pokojowej na wielu płaszczyznach realizowania norweskiej polityki wizerunkowej przyczynia się do sukcesu wizerunkowego Norwegii.

Downloads

Pobrania

Opublikowane

2018-11-30

Jak cytować

Kobierecka, A. (2018). Polityka wizerunkowa Norwegii – znaczenie dyplomacji pokojowej dla sukcesu Norwegii. Gdańskie Studia Międzynarodowe, 16(1-2), 22–40. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/gsm/article/view/2932

Numer

Dział

Artykuły