Polityka wizerunkowa Norwegii – znaczenie dyplomacji pokojowej dla sukcesu Norwegii

Autor

Słowa kluczowe:

Norwegia, polityka wizerunkowa, dyplomacja publiczna, dyplomacja niszowa, dyplomacja pokojowa

Abstrakt

Norwegia jest państwem małym, o nielicznej populacji oraz peryferyjnym położeniu. Państwo to posiada jednocześnie zaskakująco silną markę narodową oraz jest powszechnie rozpoznawane, co biorąc pod uwagę pewne uwarunkowania geograficzno-demograficzne a także stosunkowo niewielkie zasoby miękkiej siły może wydawać się nietypowe. Celem artykułu jest analiza norweskiej polityki wizerunkowej oraz jej ewolucji. Główny nacisk położony został na aspekt dyplomacji pokojowej jako istotnego i trwałego elementu norweskiej marki oraz samej polityki wizerunkowej. Hipoteza testowana w niniejszym badaniu zakłada, iż obecność elementów dyplomacji pokojowej na wielu płaszczyznach realizowania norweskiej polityki wizerunkowej przyczynia się do sukcesu wizerunkowego Norwegii.

Downloads

Download data is not yet available.

Pobrania

Opublikowane

2018-11-30

Jak cytować

Kobierecka, A. (2018). Polityka wizerunkowa Norwegii – znaczenie dyplomacji pokojowej dla sukcesu Norwegii. Gdańskie Studia Międzynarodowe, 16(1-2), 22–40. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/gsm/article/view/2932

Numer

Dział

Artykuły