Wielomodalność książki artystycznej w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Autor

DOI:

https://doi.org/10.26881/ndps.2025.55/56.15

Słowa kluczowe:

książka artystyczna, wielomodalność, praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Abstrakt

Wiodącym celem artykułu jest zaprezentowanie wielomodalności książki artystycznej ze wskazaniem na dwumodułową edukacyjną: polonistyczną i matematyczną. Kluczowymi problemami natomiast są pytania: Co to znaczy, że książka artystyczna jest obiektem wielomodalnym? W jaki sposób wykreować książkę artystyczną, by stanowiła skuteczne narzędzie do pracy z dzieckiem ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi? Wywód teoretyczny został uzupełniony wizualizacją wybranych książek artystycznych – wielomodalnych, edukacyjnych, zrealizowanych przez studentki Pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz Pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej z edukacją włączającą Wydziału Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Artykuł ma charakter przeglądu narracyjnego z częścią wdrożeniową.

Downloads

Download data is not yet available.

Pobrania

Opublikowane

2025-12-15

Jak cytować

Krawiecka, K. (2025). Wielomodalność książki artystycznej w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Niepełnosprawność, (55-56), 258–269. https://doi.org/10.26881/ndps.2025.55/56.15

Numer

Dział

Artykuły