Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
Start
Aktualny numer
Archiwum
Rada naukowa
Zespół redakcyjny
Więcej informacji
O czasopiśmie
Przesyłanie tekstów
Procedura recenzowania
Kontakt
Szukaj
Zaloguj
Uniwersyteckie Czasopisma Naukowe
Strona domowa
/
Archiwum
/
Nr 52 (2024)
Nr 52 (2024)
Opublikowane:
2024-12-30
Od Redakcji
Od Redakcji
Agnieszka Skotnicka
7-14
PDF
Artykuły
Dwa istotne wyzwania (wobec) współczesnej pedagogiki specjalnej w Polsce
Marzena Zaorska
15-27
PDF
Porównanie systemów wsparcia dla studentów z niepełnosprawnościami na uczelniach polskich i hiszpańskich
Mateusz Gregorski
28-46
PDF
Dostępność cyfrowa jako aspekt edukacji włączającej
Patryk Gutowski
47-62
PDF
Kształcenie umiejętności życia codziennego w grupie chłopców ze spektrum autyzmu w wieku od 8 do 13 lat z użyciem gry terapeutycznej – wstępne wyniki badań
Izabela Grzankowska , Jacek Matulewski, Barbara Golasik, Wojciech Sobczuk, Katarzyna Matulewska
63-79
System Numicon w perspektywie uniwersalnego projektowania oraz uniwersalnego projektowania w edukacji
Dagmara Kubiak-Kazuła
80-94
PDF
Doświadczenie nie-pełnej-sprawności przez pedagoga specjalnego – autorefleksja w kontekście biopsychospołecznego modelu niepełnosprawności
Kacper Kowalski
95-111
PDF
Językowo-komunikacyjne aspekty trudności szkolnych dzieci z mutyzmem wybiórczym
Ewa Arleta Kos
112-122
PDF
Niechciana niepełnosprawność. Rozwój poznawczy i językowy dzieci z FASD (w aspekcie teorii i praktyki logopedycznej)
Ewa Banasiak-Macherska
123-132
PDF
Psychospołeczne wsparcie i zdrowie psychiczne dzieci oraz młodzieży niesłyszących i niedosłyszących: przegląd literatury
Małgorzata Gulip
133-146
PDF
Masaż Dotyk Motyla jako technika wspierająca otwarcie na komunikację rodzica z dzieckiem wentylowanym mechanicznie w domu
Agnieszka Kamyk-Wawryszuk
147-156
PDF (English)
„Żłobiąc zastygłe linie kategorii i podziałów” – o trudzie i determinacji w realizacji projektów zatrudniania wspomaganego. Perspektywa trenerów pracy i koordynatorów
Agnieszka Woynarowska
157-172
PDF
Ból – specyfika diagnozowania i leczenia u osób starszych
Karina Rożek, Agnieszka Serczyk
173-184
PDF
dodatkowe
e-ISSN
2544-0519
Punkty MEiN
: 40
Przesyłanie tekstów
Przesyłanie tekstów
Słowa kluczowe
ból
osoby głuchoniewidome
badania naukowe
narracje
teatr terapeutyczny
blog
dyskryminacja
edukacja zdalna
ojcostwo
adopcja
niewidoczność
praca socjalna
relacje
osoby niesłyszące
uczestnictwo
Aktualny numer
Język / Language
English
Język Polski