Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
Start
Aktualny numer
Archiwum
Rada naukowa
Zespół redakcyjny
Więcej informacji
O czasopiśmie
Przesyłanie tekstów
Procedura recenzowania
Kontakt
Szukaj
Zaloguj
Uniwersyteckie Czasopisma Naukowe
Strona domowa
/
Archiwum
/
Nr 54 (2025)
Nr 54 (2025)
Opublikowane:
2025-10-27
Od Redakcji
Od Redakcji
Agnieszka Woynarowska
9-11
PDF
Artykuły
Kształtowanie tożsamości zawodowej zadaniem dla przyszłych pedagogów specjalnych. Propozycja działań konstytuujących rekurencyjną reprezentację profesji
Sławomir Olszewski
13-30
PDF
Pedagog specjalny w edukacji włączającej – realizacja zadań zawodowych w kontekście zapisów prawa oświatowego
Katarzyna Parys
31-52
PDF
Godność osoby z niepełnosprawnością intelektualną wartością absolutną. Przyczynek do disability studies
Agnieszka Biegalska
53-69
PDF
Poczucie godności a poczucie własnej skuteczności i samoocena osób z niepełnosprawnością ruchową – komunikat z badań
Ewa Grudziewska, Marta Mikołajczyk
70-88
PDF
(Samo)wiedza młodych osób z diagnozą ASD w zakresie spektrum autyzmu. Próba uzasadnienia świadomego doświadczania neuroróżnorodności w kontekście wspierania dobrostanu (doniesienie z badań)
Agnieszka Lewko
89-101
PDF
Narracje o doświadczeniach macierzyństwa kobiet posiadających dziecko w spektrum autyzmu
Michalina Ahmad
102-116
PDF
Wspólne wychowywanie się z rodzeństwem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – narracje braci i sióstr o doświadczaniu szans rozwojowych i wyzwań w codziennym życiu
Julia Michałczyk
117-138
PDF
Pedagogika cyrku jako przestrzeń wzmacniania, umożliwiania i włączenia – zastosowanie w pracy z osobami z niepełnosprawnościami
Alicja Pomian
139-151
PDF
Doświadczenia uczestników zajęć dogoterapii – analiza jakościowa aktywności dzieci, młodzieży i dorosłych
Paulina Moczkowska
152-162
PDF
Wspomagające metody komunikacji w kontekście aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnościami
Mateusz Gregorski
163-180
PDF
Prężność młodzieży niedostosowanej społecznie i prawidłowo przystosowanej
Anna Karłyk-Ćwik
181-198
PDF
Od reaktywności do prewencji: systemowe wsparcie zachowań uczniów w modelu PBIS jako odpowiedź na współczesne wyzwania wychowawcze
Monika Skura
199-211
PDF
Działania Pełnomocnika oraz Biura Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych z uwzględnieniem kwestii (z)realizowanych projektów wsparcia osób z niepełnosprawnościami oraz orzekania o poziomie wsparcia (kontekst historyczny i stan aktualny)
Marzenna Zaorska
212-236
PDF
Biografie świętych i błogosławionych kościoła rzymskokatolickiego – osób z niepełnosprawnościami – jako inspiracje oraz wzorce w przeszłości i w teraźniejszości
Aleksandra Szczesiul
237-258
PDF
dodatkowe
e-ISSN
2544-0519
Punkty MEiN
: 40
Przesyłanie tekstów
Przesyłanie tekstów
Słowa kluczowe
Aktualny numer
Język / Language
English
Język Polski