Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
Start
Aktualny numer
Archiwum
Rada naukowa
Zespół redakcyjny
Więcej informacji
O czasopiśmie
Przesyłanie tekstów
Procedura recenzowania
Kontakt
Szukaj
Zaloguj
Uniwersyteckie Czasopisma Naukowe
Strona domowa
/
Archiwum
/
Nr 55-56 (2025)
Nr 55-56 (2025)
Opublikowane:
2025-12-15
Od Redakcji
Od Redakcji
Karolina Tersa
9-12
PDF
Artykuły
Samostanowienie dorosłych osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną – ograniczenia i możliwości
Alina Stosor
13-26
PDF
(Nie)widzialna sieć wsparcia – wzajemna pomoc, współdziałanie i współpraca wśród rodziców dzieci w spektrum autyzmu
Tomasz Gosztyła
27-42
PDF
Potrzeby językowe w polskim postępowaniu w sprawach nieletnich w perspektywie diagnozy kuratora sądowego
Justyna Kusztal, Paweł Kozłowski
43-57
PDF
Doświadczenia studiowania na Uniwersytecie Gdańskim w perspektywie studentów z niepełnosprawnościami – kształtowanie kultury włączającej w społeczności akademickiej
Agnieszka Woynarowska
58-78
PDF
Wystawa twórczości outsiderów w perspektywie performansu/przedstawienia
Elżbieta Lubińska-Kościółek
79-90
PDF
Autorytet w świetle interpretacyjnej analizy fenomenologicznej – narracje osób z niepełnosprawnością
Agnieszka Skotnicka
91-120
PDF
Edukacja włączająca w amerykańskiej edukacji przedszkolnej – studium przypadku
Martyna Olszewska
121-134
PDF (English)
Nauczyciele współorganizujący kształcenie jako twórcy inkluzyjnego środowiska edukacyjnego
Mariusz Garbiec
135-156
PDF
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jako przestrzeń współodpowiedzialności liderów edukacyjnych: nauczycieli specjalistów i wychowawców
Beata Papuda-Dolińska, Paweł Grygiel, Magdalena Boczkowska, Grzegorz Szumski, Katarzyna Wiejak, Anna Błaszczak, Maciej Karwowski
157-178
PDF
Perspektywa studentów logopedii u progu startu zawodowego na współpracy z innymi specjalistami
Natalia Michalak
179-193
PDF
Kształtowanie siły moralnej w procesie edukacyjnym jako strategia wspierania odporności psychicznej dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – refleksja teoretyczna
Magdalena Skorobogata, Agnieszka Nowicka
194-211
PDF
Zmiana w sposobie spostrzegania procesu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka przez nauczycieli. Od podejścia tradycyjnego do modelu skoncentrowanego na rodzinie
Sylwia Wrona, Małgorzata Bilewicz
212-232
PDF
Muzykoterapia jako metoda wsparcia przeznaczona dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (SLD)
Amanda Błaszczak
233-243
PDF
Techniczne innowacje w protetyce słuchu jako fundament wspomagania uczniów z ubytkiem słuchu
Anna Lis-Zaldivar
244-257
PDF
Wielomodalność książki artystycznej w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Kinga Krawiecka
258-269
PDF
Komunikacja bez przemocy (NVC) jako forma wspierająca komunikację dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną z terapeutą
Iwona Załęska
270-285
PDF
Fonologiczne aspekty diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami wymowy – uwagi wstępne
Agata Trębacz-Ritter, Grażyna Krasowicz-Kupis
286-297
PDF
Rola czynników biologicznych i środowiskowych w rozwoju emocjonalnym dzieci z zespołem Costello. Studium przypadku
Anna Michalczyk, Aleksandra Kamień
298-315
PDF
Problemy behawioralne osób w spektrum autyzmu – komunikat z badań
Aneta Lew-Koralewicz
316-334
PDF
Doniesienie z konferencji
Sprawozdanie z 18. cyklicznej Międzynarodowej Konferencji AAATE 2025 [Technologia na rzecz integracji i uczestnictwa wszystkich: najnowsze osiągnięcia i kierunki przyszłego rozwoju] Nikozja, Cypr, 10–12 września 2025 roku
Aneta M. Kochanowicz
335-341
PDF
dodatkowe
e-ISSN
2544-0519
Punkty MEiN
: 40
Przesyłanie tekstów
Przesyłanie tekstów
Słowa kluczowe
Aktualny numer
Język / Language
English
Język Polski