Koncepcja stu języków dziecka w przedszkolach Reggio Emilia. O przełamaniu hegemonii języka werbalnego w dziecięcym procesie uczenia się

Autor

  • Aleksandra Maj Uniwersytet Łódzki

DOI:

https://doi.org/10.5604/01.3001.0010.2003

Abstrakt

The paper presents the idea of the hundred languages of children interpreted by Reggio Emilia educators as “the different ways used by human beings to express themselves” (Vecchi 2010: 9). It also discusses the role of different languages (verbal, visual, mathematical, scientific language, etc.) in children’s learning. By using various symbolic representations, children have the opportunities to show the same concept in different media. This process is described on the basis of short description of project conducted in Reggio Emilia preschools.

Downloads

Download data is not yet available.

Pobrania

Opublikowane

2017-02-21

Jak cytować

Maj, A. (2017). Koncepcja stu języków dziecka w przedszkolach Reggio Emilia. O przełamaniu hegemonii języka werbalnego w dziecięcym procesie uczenia się. Problemy Wczesnej Edukacji, 36(1), 112–120. https://doi.org/10.5604/01.3001.0010.2003