Aktualizowanie potencjalności twórczej uczniów poprzez integralną ekspresję kulturową usytuowaną w sztukach wizualnych

Autor

  • Katarzyna Krasoń Uniwersytet Śląski w Katowicach

DOI:

https://doi.org/10.26881/pwe.2018.40.01

Słowa kluczowe:

sztuka wizualna, twórczość, strategia edukacyjna

Abstrakt

The article presents the author’s own education strategy based on a revealing transformative model and addressed to 1st–3rd graders. The essence of the strategy lies in the specific organization of child’s perception process regarding a given visual art where the key issue is the artistic expression of the pupils, especially of paratheatrical nature. The article also presents results of the quasi-experimental research on the creative potentiality of pupils.

Downloads

Download data is not yet available.

Pobrania

Opublikowane

2018-05-25

Jak cytować

Krasoń, K. (2018). Aktualizowanie potencjalności twórczej uczniów poprzez integralną ekspresję kulturową usytuowaną w sztukach wizualnych. Problemy Wczesnej Edukacji, 40(1), 7–18. https://doi.org/10.26881/pwe.2018.40.01