Kolektyw edukacyjny 2.0. Między inspiracjami lekturą prac Makarenki a Latourem
DOI:
https://doi.org/10.26881/pwe.2017.39.02Słowa kluczowe:
A.Makarenko, B.Latour, kolektyw edukacyjny, pedagogika rzeczy, pedagogika nieantropocentrycznaAbstrakt
The text is devoted to the question of the contemporary relevance of – central to the Makarenko’s pedagogy – the category of the collective. Confronting its understanding as developed by the Soviet pedagogue with researchers referring to the so-called “flat ontology”, I develop a thesis that makes it possible to cross the dualistic way of thinking about culture and nature. Consequently, it allows then question concerning the “extended” non(only)human educational community to be posed.
Downloads
Download data is not yet available.
Pobrania
Opublikowane
2017-09-28
Jak cytować
Chutorański, M. (2017). Kolektyw edukacyjny 2.0. Między inspiracjami lekturą prac Makarenki a Latourem. Problemy Wczesnej Edukacji, 39(4), 22–30. https://doi.org/10.26881/pwe.2017.39.02
Numer
Dział
Odczytania