Koncepcja pedagogiczna i program leśnych przedszkoli na przykładzie przedszkola w Lipsku na terenie Niemiec

Autor

  • Agnieszka Janik Uniwersytet Wrocławski

DOI:

https://doi.org/10.5604/01.3001.0008.5652

Słowa kluczowe:

leśne przedszkola, outdoor education, alternatywy edukacyjne, praktyka edukacyjNA

Abstrakt

This article is the result of the author’s study visit that took place in the forest kindergarten “Wurzeln & Flügel e.V.” in Leipzig, Germany on 23–27th of July 2014. The study visit created an opportunity for the author to participate in the educational process in its unique environment – in the park. This publication is an attempt to describe the observed reality of a forest kindergarten, especially in terms of its pedagogical dimension.

Downloads

Download data is not yet available.

Pobrania

Opublikowane

2015-12-31

Jak cytować

Janik, A. (2015). Koncepcja pedagogiczna i program leśnych przedszkoli na przykładzie przedszkola w Lipsku na terenie Niemiec. Problemy Wczesnej Edukacji, 31(4), 132–142. https://doi.org/10.5604/01.3001.0008.5652