Komunikacja społeczna według Oliviero Toscaniego – fenomen reklam realizowanych dla United Colors of Benetton w latach 1989–1994

Autor

  • Aleksandra Żukowska Uniwersytet Gdański

Słowa kluczowe:

Oliviero Toscani, United Colors of Benetton, komunikacja społeczna, reklama komercyjna, reklama społeczna

Abstrakt

Oliviero Toscani stał się rozpoznawalnym na całym świecie fotografem za sprawą współpracy z włoską marką odzieżową – United Colors of Benetton (UCoB), w której pełnił rolę dyrektora artystycznego. Reklamy realizowane przez fotografa wzbudzały liczne kontrowersje, a zarazem przyczyniły się do ogromnego sukcesu komercyjnego marki UCoB. W artykule przedstawiono koncepcję reklamy jako platformy komunikacji społecznej wypracowaną przez Oliviera Toscaniego przy wsparciu Luciano Benettona, na podstawie reklam publikowanych w wielu krajach świata w latach 1989–1994.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Baudrillard J., Symulakry i symulacja, tłum. S. Królak, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2005.

Holz K., Shock Aadvertising. Are Consumer Responses Affected by Culture? A Case Study on Benetton Campaigns under Oliviero Toscani Examining German and English Responses, Norderstedt, GRIN Verlag 2007.

http://www.uta.edu/huma/illuminations/kell6.htm (dostęp: 19.11.2017).

Muszyński A., Przypadek Benettona [w:] Mitologie popularne: szkice z antropologii współczesności, red. D. Czaja, TAiPN Universitas, Kraków 1994.

Toscani O., Reklama – uśmiechnięte ścierwo, tłum. M. Misiorny, Delta W-Z, Warszawa 1995.

Pobrania

Opublikowane

2017-11-27

Jak cytować

Żukowska, A. (2017). Komunikacja społeczna według Oliviero Toscaniego – fenomen reklam realizowanych dla United Colors of Benetton w latach 1989–1994. Media Biznes Kultura, (2(3), 151–161. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/MBK/article/view/8705

Numer

Dział

Varia