Formen des Anderen in Fritz Langs Metropolis. Ein Film zwischen fremden Kulturen, ferner Vergangenheit und dem anderen Geschlecht

Autor

  • Silke Hoklas Universität Rostock

Słowa kluczowe:

niemiecki film niemy, film w okresie Republiki Weimarskiej, Fritz Lang, reprezentacje Obcości i Inności w ujęciu czasowo-przestrzennym, mediewalizm, orientalizm, Gender

Abstrakt

Europejskie średniowiecze jest postrzegane   najczęściej jako czasowo i przestrzennie spójna jedność odmienna od innych czasowo-przestrzennych konstrukcji.   Twórczość filmowa austro-niemieckiego autora i reżysera Fritza Langa jest jednakże wczesnym przykładem na niestabilność i kruchość takiego obrazu średniowiecza. W swoich filmach przedstawia Lang średniowiecze jako przeszłość Obcych, posługując się przy tym formami, na ogół charakteryzującymi Obcych w ujęciu geograficznym.  Niniejszy artykuł na podstawie filmu Metropolis przedstawia specyfikę postrzegania i wizualizacji średniowiecza w filmach Langa jako przeszłości Obcych.

Downloads

Download data is not yet available.

Opublikowane

2014-04-24

Jak cytować

Hoklas, S. (2014). Formen des Anderen in Fritz Langs Metropolis. Ein Film zwischen fremden Kulturen, ferner Vergangenheit und dem anderen Geschlecht. Studia Germanica Gedanensia, (30), 122–132. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/SGG/article/view/1460