Obrazki z terenu albo oniryczne reminiscencje Laboratoriów etnograficznych
DOI:
https://doi.org/10.26881/etno.2021.7.10Słowa kluczowe:
Fieldwork, ethnographic multi-sensory experience, teaching methods, Ethnographic LaboratoryAbstrakt
I present multi-sensory memories from my field research that keep imbuing encounters with people and other beings with specific meaning. Such memories combine dialogues with pictures, sounds, smells and tastes, and can be conceived of as inspiration underly- ing ethnographic and anthropological research. In this context, I reflect on the method of teaching skills of ethnographic field research within “Ethnographic Laboratories”, a module introduced as part of the teaching curriculum at the Institute of Ethnology and Cultural Anthropology, University of Warsaw.
Downloads
Bibliografia
Beauvois, D. (2005). Trójkąt ukraiński. Szlachta, carat i lud na Wołyniu, Podolu i Kijowsz- czyźnie 1793–1914. Przeł. K. Rutkowski. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Gadamer, H.G. (1980). Niezdolność do rozmowy. Przeł. B. Baran. Znak, 309 (3), 369–376. Hastrup, K. (2008). Droga do antropologii. Między doświadczeniem a teorią. Przeł. E. Klekot. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Herzfeld, M. (2004). Antropologia. Praktykowanie teorii w kulturze i społeczeństwie. Przeł. M.M. Piechaczek. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Zandberg, A. (2012). „Villages ... Reek of Ether Vapours”: Ether Drinking in Silesia before 1939. Medical History, 54(3), 387–396.
Pobrania
Opublikowane
Wersje
- 2023-10-17 - (2)
- 2021-12-23 - (1)