Jak uczy się sztuczna inteligencja. Prawne aspekty wykorzystywania danych w uczeniu maszynowym

Autor

DOI:

https://doi.org/10.26881/gsp.2024.4.03

Słowa kluczowe:

sprawiedliwość danych, sztuczna inteligencja, własność intelektualna, jakość danych

Abstrakt

Tocząca się debata na temat sprawiedliwości danych daje możliwość wskazania, które elementy tej wielowymiarowej koncepcji zostały odzwierciedlone w prawodawstwie oraz inicjatywach UE. W artykule argumentuje się, że UE powinna wdrożyć bardziej „instrumentalne” podejście do sprawiedliwości danych. Perspektywa ta podkreśla konieczność silniejszego skupienia się na celach, którym ma służyć wykorzystanie danych w systemach AI.

Downloads

Download data is not yet available.

Opublikowane

2024-12-16

Jak cytować

Maccabiani, N., Podolska, A., & Szatkowska, E. (2024). Jak uczy się sztuczna inteligencja. Prawne aspekty wykorzystywania danych w uczeniu maszynowym. Gdańskie Studia Prawnicze, (4(65)/2024), 45–65. https://doi.org/10.26881/gsp.2024.4.03