Jak uczy się sztuczna inteligencja. Prawne aspekty wykorzystywania danych w uczeniu maszynowym
DOI:
https://doi.org/10.26881/gsp.2024.4.03Słowa kluczowe:
sprawiedliwość danych, sztuczna inteligencja, własność intelektualna, jakość danychAbstrakt
Tocząca się debata na temat sprawiedliwości danych daje możliwość wskazania, które elementy tej wielowymiarowej koncepcji zostały odzwierciedlone w prawodawstwie oraz inicjatywach UE. W artykule argumentuje się, że UE powinna wdrożyć bardziej „instrumentalne” podejście do sprawiedliwości danych. Perspektywa ta podkreśla konieczność silniejszego skupienia się na celach, którym ma służyć wykorzystanie danych w systemach AI.
Downloads
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2024 Gdańskie Studia Prawnicze
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.