Wychowanie do humanitaryzmu międzygatunkowego w czasie wojny. Czego możemy nauczyć się dziś o edukacji, nauce i równości od Rudolfa Weigla?

Autor/innen

DOI:

https://doi.org/10.26881/kg.2024.1.04

Schlagworte:

Rudolf Weigl, edukacja, nauka, (nie)równość, międzygatunkowość

Abstract

W niniejszym artykule przedstawiono historię życia i działalności naukowej profesora Rudolfa Weigla, twórcy pierwszej na świecie szczepionki przeciwko tyfusowi plamistemu. Wybór tematu powiązany jest bezpośrednio z problematyką wyzwań edukacyjnych obejmujących wymiary międzyludzkie, jak również międzygatunkowe. Przedmiot analiz zaprezentowano w świetle zagadnień z zakresu problematyki pracy badawczej naukowców, ukazanej w kontekście wojennych wydarzeń historycznych. Celem artykułu jest przybliżenie tematu wymogów stawianych przed uczonymi w ramach uwarunkowań edukacyjnych, równościowych, a także polityczno-kulturowych, i co za tym idzie – wskazanie zagrożeń ujawniających się w tej przestrzeni.

Downloads

Keine Nutzungsdaten vorhanden.

Veröffentlicht

2024-10-24

Zitationsvorschlag

Obrycka, M. (2024). Wychowanie do humanitaryzmu międzygatunkowego w czasie wojny. Czego możemy nauczyć się dziś o edukacji, nauce i równości od Rudolfa Weigla?. Karto-Teka Gdańska, (1(14), 43–58. https://doi.org/10.26881/kg.2024.1.04

Am häufigsten gelesenen Artikel dieser/dieses Autor/in

Ähnliche Artikel

1 2 > >> 

Sie können auch eine erweiterte Ähnlichkeitssuche starten für diesen Artikel nutzen.