Perspektywa studentów logopedii u progu startu zawodowego na współpracy z innymi specjalistami
DOI:
https://doi.org/10.26881/ndps.2025.55/56.10Słowa kluczowe:
współpraca, przygotowanie do współpracy, logopedia, logopedzi, specjaliściAbstrakt
Artykuł prezentuje wyniki badania opinii studentów logopedii na temat przygotowania do współpracy z innymi specjalistami. Umiejętność współpracy została uznana przez amerykańskie organizacje, Partnerstwo dla Umiejętności XXI wieku oraz Narodową Radę do Spraw Nauk Społecznych, za jedną z kluczowych kompetencji.
Badanie zostało zrealizowane metodą sondażu diagnostycznego, z zastosowaniem techniki ankiety. Grupa badana stanowili studenci ostatniego roku, kształcący się na kierunku logopedia lub specjalizacji logopedycznej w szkołach wyższych w Polsce. Przy użyciu kwestionariusza ankiety proszono przyszłych logopedów o opinię w zakresie przygotowania do współpracy z innymi specjalistami.
Wyniki uzyskane w badaniu prezentują perspektywy studentów logopedii na gotowość do podjęcia pracy zawodowej, zakładającej współdziałanie w zespole międzyspecjalistycznym podczas diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami w rozwoju języka i mowy. Wyniki badań mogą posłużyć w celu doskonalenia programów kształcenia do realnych potrzeb i wyzwań zawodowych oraz adaptacji w kontekście zwiększania umiejętności współpracy interdyscyplinarnej.
Uniwersyteckie Czasopisma Naukowe