Perspektywa studentów logopedii u progu startu zawodowego na współpracy z innymi specjalistami

Autor

DOI:

https://doi.org/10.26881/ndps.2025.55/56.10

Słowa kluczowe:

współpraca, przygotowanie do współpracy, logopedia, logopedzi, specjaliści

Abstrakt

Artykuł prezentuje wyniki badania opinii studentów logopedii na temat przygotowania do współpracy z innymi specjalistami. Umiejętność współpracy została uznana przez amerykańskie organizacje, Partnerstwo dla Umiejętności XXI wieku oraz Narodową Radę do Spraw Nauk Społecznych, za jedną z kluczowych kompetencji.

Badanie zostało zrealizowane metodą sondażu diagnostycznego, z zastosowaniem techniki ankiety. Grupa badana stanowili studenci ostatniego roku, kształcący się na kierunku logopedia lub specjalizacji logopedycznej w szkołach wyższych w Polsce. Przy użyciu kwestionariusza ankiety proszono przyszłych logopedów o opinię w zakresie przygotowania do współpracy z innymi specjalistami.

Wyniki uzyskane w badaniu prezentują perspektywy studentów logopedii na gotowość do podjęcia pracy zawodowej, zakładającej współdziałanie w zespole między­specjalistycznym podczas diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami w rozwoju języka i mowy. Wyniki badań mogą posłużyć w celu doskonalenia programów kształcenia do realnych potrzeb i wyzwań zawodowych oraz adaptacji w kontekście zwiększania umiejętności współpracy interdyscyplinarnej.

Downloads

Download data is not yet available.

Pobrania

Opublikowane

2025-12-15

Jak cytować

Michalak, N. (2025). Perspektywa studentów logopedii u progu startu zawodowego na współpracy z innymi specjalistami. Niepełnosprawność, (55-56), 179–193. https://doi.org/10.26881/ndps.2025.55/56.10

Numer

Dział

Artykuły