Współczesne problemy naukowe w biologii – tutoring naukowy I. Esej naukowy – nauka pisania
DOI:
https://doi.org/10.26881/tutg.2021.3.01Słowa kluczowe:
tutoring naukowy, esej naukowy, warsztaty, biologia, metodyka nauczaniaDownloads
Bibliografia
Antosiewicz, K., 2015. Warto wiedzieć planując: krzywa wydajności i krzywa koncentracji. http://www.antosiewicz.edu.pl/ (data publikacji: 7.09.2015).
Bącal, P., 2020. Tutoring – edukacja spersonalizowana (rozmowa z Bartoszem Fingasem). https://www.youtube.com/watch?v=IXDsdGhzKE0&ab_channel=Nacel (data publikacji: 22.06.2020).
Brzezińska, A.I., Rycielska, L., 2009. Tutoring jako czynnik rozwoju ucznia i nauczyciela, [w:] Czekierda, P., Budzyński, M., Traczyński, J., Zalewski, Z., Zembrzuska, A. (red.), Tutoring w szkole. Między teorią a praktyką zmiany edukacyjnej. Towarzystwo Edukacji Otwartej, Wrocław, 19-30.
Cichorzewska, M., 2014. Tutoring w kształceniu akademickim. Edukacja-Technika-Informatyka, 5(1): 222-228.
Cirillo, F., 2006. The Pomodoro technique (the pomodoro). Agile Processes in Software Engineering, 54(2): 1-38.
Csikszentmihalyi, M., Selega Csikszentmihalyi, I., 1992. Optimal Experience: Psychological Studies of Flow in Consciousness. Cambridge University Press.
Czekierda, P., 2009. Co możemy zyskać w perspektywie społecznej wprowadzając tutoring. [w:] Czekierda, P., Budzyński, M., Traczyński, J., Zalewski, Z., Zembrzuska, A. (red.), Tutoring w szkole. Między teorią a praktyką zmiany edukacyjnej. Towarzystwo Edukacji Otwartej, Wrocław, 16-19.
Dziedziczak-Foltyn, A., Karpińska-Musiał, B., Sarnat-Ciastko, A., 2020, Tutoring drogą do doskonałości akademickiej: percepcja i implementacja personalizacji kształcenia w polskim szkolnictwie wyższym w latach 2014–2019. Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków.
Grześ, A., 2014.Wykres Gantta a Metoda Ścieżki Krytycznej (CPM). Optimum. Studia Ekonomiczne, 4 (70): 195-216.
Kaczmarek, M., 2013. Tutoring, coaching, mentoring w pracy akademickiej. Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis “Oeconomica”, 72: 72-82.
Karpińska-Musiał, B., 2012. Tutoring akademicki jako rekonstrukcja relacji Uczeń - Mistrz wobec umasowienia kształcenia wyższego. Próba wplecenia koncepcji w kontekst wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia jako jednego z kryteriów akredytacji uczelni wyższych. Nauka i Szkolnictwo Wyższe, 2(40): 55- 70.
Karpińska-Musiał, B. (red.), 2016a. W trosce o jakość w ilości. Tutoring oksfordzki w Uniwersytecie Gdańskim. Wydawnictwo Libron - Filip Lohner, Kraków.
Karpińska-Musiał, B., 2016b. Edukacja spersonalizowana w uniwersytecie: ideologia - instytucja - dydaktyka - tutor. Wydawnictwo Libron - Filip Lohner, Kraków.
Karpińska-Musiał, B. (red.), 2016c. Studenckim piórem w tutorskim kałamarzu: tutoring akademicki w Uniwersytecie Gdańskim. Wydawnictwo Libron - Filip Lohner, Kraków.
Karpińska-Musiał, B., Panońko, M. (red.), 2018. Tutoring jako spotkanie: historie indywidualnych przypadków. Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
Kazimierska, I., Lachowicz, I., Piotrowska, L., 2014. Uczenie się dorosłych - cykl Kolba. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji. https://doskonaleniewsieci.pl/.
Kędracka-Feldman, E., Stożek, E., 2014. Rubric wspiera ocenianie uczących się ludzi… i organizacji. XX Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej, Gdańsk 2014.
Kolb, D.A., 1984. Experiential Learning, Experience as the source of learning and development, Prentice Hall, Englewood Cliffs.
Kowalkowska, A., 2018a. Tutoring akademicki – praktyka tutorska na studiach doktoranckich Wydziału Biologii Uniwersytetu Gdańskiego, [w]: Karpińska-Musiał, B., Panońko, M., (red.) Tutoring jako spotkanie. Historie indywidualnych przypadków. Wolters Kluwer, 222-232.
Kowalkowska, A., 2018b. Tutoring zespołowy – know-how tutora i coacha. Tutoring Gedanensis, 3(2), 28-31.
Kowalkowska, A., Przybylska, L., Szwarc, B., Wiśniewska, K., Plewniak, M., Nowakowska, P., Budzyńska, I., Kwiatkowska, A., 2018. Tutoring zespołowy - omówienie spotkań i efektów pracy nad projektem metodą Problem Based Learning w Międzywydziałowym Semestrze Projektowym Centrum Tutorów Uniwersytetu Gdańskiego. Tutoring Gedanensis, 3(2): 32-44.
Marciniak, Ł.T., Rogala-Marciniak, S., 2013. Coaching: Zbiór narzędzi wspierania rozwoju. Wolters Kluwer.
Poon, J., Hoxley, M., Fuchs, W., 2011. Real estate education: an investigation of multiple stakeholders. Property Management, 29(5): 468-487.
Ratajczak, S., 2016. Tutoring akademicki – korzyści dla studenta, nauczyciela i uczelni wyższej. Kultura i Edukacja, 3 (113): 154-171.
Schindler, Fred., 2015. The Myth of Multitasking [Microbusiness]. IEEE Microwave Magazine, 16: 20-27. https//doi.org/10.1109/MMM.2014.23678 53.
Sterna, D., 2006. Ocenianie kształtujące w praktyce. Warszawa: Civitas-CEO.
Szymczak, E., 2015. Tutoring akademicki. [w:] Bolałek J., Szymczak E., Sadoń-Osowiecka T. (red.). Dobre zwyczaje akademickie w naukach przyrodniczych. Libron, 125-128.
Witkowska-Tomaszewska, A., 2011. Czym jest tutoring? [w:] Tutoring, metoda zarządzanie talentami. Z praktyki tutoringu akademickiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”, Warszawa.
Włodarczyk, R.W., 2018. Tutoring akademicki w Polsce – możliwości i wyzwania. Horyzonty wychowania, 17(43): 73-83.