MARKA OSOBISTA AGENTA UBEZPIECZENIOWEGO NA PRZYKŁADZIE „UBEZPIECZENIA-PULS PIOTR ADAMKIEWICZ”

Autor

  • Wojciech Wężyk doktorant UG

DOI:

https://doi.org/10.26881/wg.2023.2.05

Słowa kluczowe:

marka osobista, wizerunek w ubezpieczeniach, personal branding

Abstrakt

Rynek, na którym działają agenci ubezpieczeniowi ulega dynamicznym zmianom. Rodzi to wyzwania przed agentami ubezpieczeniowymi, którzy w większym niż dotychczas stopniu, są zmuszeni funkcjonować w konkurencyjnym środowisku. Zdolność do wykorzystywania narzędzi marketingowych, w tym umiejętność budowania marki osobistej, może wpływać pozytywnie na realizację ich celów biznesowych.

W poniższym artykule przeanalizowano podstawowe elementy, które tworzą markę osobistą agenta oraz wskazano, gdzie są największe bariery w jej budowaniu, a także jaki niesie za sobą potencjał. Budowanie marki osobistej jest procesem, a podejście do niej winno mieć charakter strategiczny. Niesie też za sobą wiele wyzwań natury etycznej. Traktowanie własnej osoby jako „produktu”, rodzi często nieuświadomione konsekwencje. Marka osobista pozostaje istotnym narzędziem, wyprzedzającym proces sprzedaży, budującym zaufanie konsumenta i lojalność klientów. Jako przykład podejmowania strategicznego podejścia do personal brandingu (z ang. procesu tworzenia marki osobistej), przedstawiono studium przypadku Piotra Adamkiewicza, właściciela agencji „Puls-Ubezpieczenia”, który wyróżnia się podejmowanymi aktywnościami z zakresu komunikacji marki osobistej. Kreowane przez niego komunikaty, są oparte o analizę tożsamości i dopasowane do precyzyjnie wskazanych grup celowych. W efekcie Piotr Adamkiewicz tworzy spójny wizerunek specjalisty i doradcy, używając do komunikacji zintegrowanych, wielokanałowych narzędzi.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Arhur, B. Rousseau, D.M. (1996) „The Boundaryless Career: A New Employment Principle for a New Organizational Era, New York: Oxford University Press.

Brooks, A. K. Anumudu, C. (2016). Identity development in personal branding instruction, Adult Learning, 27(1)

Chen, C. (2013). Exploring personal branding on YouTube, Journal of Internet Commerce, 12(4)

Clay, K. (2014). Personal branding secrets from social media superstars. Forbes, January 21

Goffman, E. (1959). The Presentation of Self in Everyday Life. New York: Anchor Books

Gorbatov, S. Khapova S. Lysova E. (2018) Personal Branding: Interdisciplinary Systematic Review and Research Agenda, Systematic Review, Front. Psychol. 9 (2238)

Johnson, K. (2017). The Importance of Personal Branding in Social Media: Educating Students to Create and Manage their Personal Brand, International Journal of Education and Social Science, 1 (4)

Kotler, P. Levy, S. (1969). Broadening the Concept of Marketing, Journal of Marketing, 33, (s.10-15)

Lair, D.J. Sullivan K. Cheney G. (2005). Marketization and the Recasting of the Professional Self: The Rhetoric and Ethics of Personal Branding, Management Communication Quarterly 18 (307)

Malinowska-Parzydło, J. (2015). Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą, Gliwice: Wydawnictwo Helion.

Montoya, P. Vandehey, T. (2009). The brand called you: create a personal brand that wins attention and grows your busines, New York: McGraw-Hill, s.377

Nowakowska, G. (2019). Budowanie marki osobistej na przykładzie marki Macieja Bodnara, Marketing i Rynek, 8 (26)

Peters, T. (1997). The Brand Called You, Fast Company, August-September

Roffer, R.F. (2000). Make a name for yourselves, New York: Braodway Books

Skibińska, R (2021). Sprzedaż ubezpieczeń stoi agentami. https://www.obserwatorfinansowy.pl/bez-kategorii/rotator/sprzedaz-ubezpieczen-stoi-agentami/

Szafrański, M. (2020). Jak zbudować markę osobistą w 2020 r. i oprzeć na niej własną firmę, https://jakoszczedzacpieniadze.pl/jak-zbudowac-marke-osobista-recenzja-youpreneur

Wróblewski, Ł. Grzesiak, M. (2021) Wpływ aktywności online użytkowników mediów społecznościowych na kapitał marki osób znanych, Marketing i Rynek, 2 (28)

Pobrania

Opublikowane

2023-12-10

Jak cytować

Wężyk, W. (2023). MARKA OSOBISTA AGENTA UBEZPIECZENIOWEGO NA PRZYKŁADZIE „UBEZPIECZENIA-PULS PIOTR ADAMKIEWICZ”. Współczesna Gospodarka, 17(2 (41). https://doi.org/10.26881/wg.2023.2.05