New media in political communication on the example of the City Hall in Elbląg

Authors

  • Anna Kalinowska-Żeleźnik University of Gdansk

Keywords:

political communication, new media marketing communication, social media, local government unit

Abstract

The article analyzes the use of new media in the activities that are related to political communication on the example of the City Hall in Elbląg. The main objective of the study is to characterize the use of new media in the area of political communication. The detailed objectives were formulated as follows: characteristics of the use of new media in political communication, with particular emphasis on tools such as the website and Facebook, and identification of activities and evaluation of the City Hall in Elbląg on the official website of the office and Facebook fanpage. The desk research and case study methods were used to achieve the above objectives.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Barber B., Skonsumowani. Jak rynek psuje dzieci, infantylizuje dorosłych i połyka obywateli, Muza, Warszawa 2008.

Demokracja a nowe środki komunikacji społecznej, red. J. Adamowski, Oficyna Wydawnicza Aspra-JR, Warszawa 2004.

Dobek-Ostrowska B., Wiszniowski R., Teoria komunikowania publicznego i politycznego. Wprowadzenie, Astrum, Wrocław 2002.

Drell L., Facebook Timeline: 9 Best Practices for Brands, http://mashable.com/2012/05/17/facebook-timeline-brand-tips (dostęp: 20.11.2017).

Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe: teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Kraków 2002.

Gorard S., The role of secondary data in combining methodological approaches, „Educational Review” 2002, t. 54, nr 3, s. 231–237.

http://ec.europa.eu/ipg/basics/web_rationalisation/principles_en.htm (dostęp: 23.11.2017).

http://nowymarketing.pl/a/3165,rok-2014-w-social-media-raport (dostęp: 20.11.2017).

http://sasdesign.pl/10-elementow-ktore-warto-miec-na-stronie-www/ (dostęp: 27.11.2017).

http://www.heuristic.pl/blog/e-marketing/6-najbardziej-popularnych-narzedzi-do-e-marketingu;96.html (dostęp: 24.11.2017).http://www.ratuszstaromiejski.elblag.eu/index.php/ratusz-staromiejski (dostęp: 29.11.2017).

https://marketingdlaludzi.pl/o-funkcjonalnosci-stron-internetowych-slow-kilka/ (dostęp: 27.11.2017).

https://www.makespaceweb.com/Blog/582/Web-Design/582/The-Top-10-Most-Important-Elements-of-A-Website-Design (dostęp: 27.11.2017).

Internet oplata świat, http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/1037550.html?print=tak&p=0 (dostęp: 24.11.2017).

Kalinowska-Żeleźnik A., Eventing jako narzędzie komunikacji marketingowej jednostki samorządu terytorialnego [w:] Polska i Europa wobec wyzwań współczesnego świata. Doświadczenie i perspektywy rozwoju samorządu terytorialnego i zawodowego, red. P. Antkowiak, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2014.

Kalinowska-Żeleźnik A., Kuczamer-Kłopotowska S., Lusińska A., Polska Akcja Humanitarna – lider społeczny na portalu społecznościowym Facebook, „Zarządzanie Mediami” 2016, t. 4, nr 4.

Kuchta M., Ilu użytkowników na świecie korzysta z mediów społecznościowych?, https://socialpress.pl/2017/02/ilu-uzytkownikow-na-swiecie-korzysta-z-mediow-spolecznosciowych/(dostęp: 27.11.2017).

Maciorowski A., E-marketing w praktyce – strategie skutecznej promocji online, Edgard, Warszawa 2013.

Makowska M., Analiza danych zastanych. Przewodnik dla studentów, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2012.

McNair B., Wprowadzenie do komunikowania politycznego, tłum. D. Piontek, Wydawnictwo WSNHiD, Poznań 1998.

Nielsen J., Tahir M., Funkcjonalność stron www. 50 witryn bez sekretów, tłum. S. Dzieniszewski, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.

Ogonowska A., Internet w polityce komunikacyjnej Unii Europejskiej, „Studia Medioznawcze” 2012, nr 2 (49).

Piontek D., Komunikowanie polityczne i kultura popularna. Tabloidyzacja informacji o polityce, Wydawnictwo Naukowe WNPiD UAM, Poznań 2011.

Porębski L., Elektroniczne oblicze polityki. Demokracja, państwo, instytucje polityczne w okresie rewolucji informacyjnej, AGH Uczelniane Wydawnictwa Naukowo-Dydaktyczne, Kraków 2001.

Rezolucja Parlamentu Europejskiego z dnia 7 września 2010 r. w sprawie dziennikarstwa i nowych mediów – tworzenie sfery publicznej w Europie (2010/2015(INI), Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, 2011/C 308 E/09, http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=OJ%3AC%3A2011%3A282%3AFULL (dostęp: 20.11.2017).

SimplyZesty, Facebook Brand Posts Only Reach 16% of your Fans [Infographic], http://www.simplyzesty.com/Blog/Article/April-2012/Facebook-Brand-Posts-Only-Reach-16-Of-Your-Fans-Infographic (dostęp: 20.11.2017).

Somers R., Instagram Video vs. Vine: Which Is the Video Marketing Champ?, http://marketingprofs.com/opinions/2013/24073/instagram-video-vs-vine-which-is-the-video-marketing-champ (dostęp: 22.11.2017).

Stawicka A., Wykluczenie cyfrowe w Polsce, Opracowania Tematyczne OT-637, Kancelaria Senatu, Warszawa 2015.

Strumińska-Kutra M., Koładkiewicz I., Studium przypadku [w:] Badania jakościowe. Metody i narzędzia, red. D. Jemielniak, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.

Wagner K., Messaging Wars: Vine vs. Instagram, Facebook, Twitter, Snapchat, http://mashable.com/2014/04/04/social-network-messaging-vine/ (dostęp: 22.11.2017).

Zawadzki J., Internet jako narzędzie komunikacji politycznej w społeczeństwie obywatelskim, https://wnpid.amu.edu.pl/images/stories/ssp/ssp_2007_2/ssp_2_2007_janusz_zawadzki.pdf (dostęp: 20.11.2017).

Published

2017-11-27

How to Cite

Kalinowska-Żeleźnik, A. (2017). New media in political communication on the example of the City Hall in Elbląg. Media Business Culture, (2(3), 43–55. Retrieved from https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/MBK/article/view/8692

Issue

Section

Media in Social and Political Life