Wykorzystanie nowych mediów w komunikowaniu politycznym na przykładzie Urzędu Miejskiego w Elblągu
Słowa kluczowe:
komunikowanie polityczne, nowe media, komunikacja marketingowa, media społecznościowe, jednostka samorządu terytorialnegoAbstrakt
W artykule podjęto temat wykorzystania nowych mediów w działaniach z zakresu komunikowania politycznego na przykładzie Urzędu Miejskiego w Elblągu. Dokonano charakterystyki wykorzystania nowych mediów w obszarze komunikowania politycznego, by następnie szczegółowo scharakteryzować wykorzystanie nowych mediów w komunikowaniu politycznym ze szczególnym uwzględnieniem takich narzędzi, jak: witryna internetowa i portal społecznościowy Facebook, a także zidentyfikować działania i dokonać oceny aktywności Urzędu Miejskiego w Elblągu na oficjalnej witrynie internetowej Urzędu oraz portalu społecznościowym Facebook. Do przeprowadzenia analiz użyto metod desk research oraz case study.
Downloads
Bibliografia
Barber B., Skonsumowani. Jak rynek psuje dzieci, infantylizuje dorosłych i połyka obywateli, Muza, Warszawa 2008.
Demokracja a nowe środki komunikacji społecznej, red. J. Adamowski, Oficyna Wydawnicza Aspra-JR, Warszawa 2004.
Dobek-Ostrowska B., Wiszniowski R., Teoria komunikowania publicznego i politycznego. Wprowadzenie, Astrum, Wrocław 2002.
Drell L., Facebook Timeline: 9 Best Practices for Brands, http://mashable.com/2012/05/17/facebook-timeline-brand-tips (dostęp: 20.11.2017).
Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe: teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Kraków 2002.
Gorard S., The role of secondary data in combining methodological approaches, „Educational Review” 2002, t. 54, nr 3, s. 231–237.
http://ec.europa.eu/ipg/basics/web_rationalisation/principles_en.htm (dostęp: 23.11.2017).
http://nowymarketing.pl/a/3165,rok-2014-w-social-media-raport (dostęp: 20.11.2017).
http://sasdesign.pl/10-elementow-ktore-warto-miec-na-stronie-www/ (dostęp: 27.11.2017).
http://www.heuristic.pl/blog/e-marketing/6-najbardziej-popularnych-narzedzi-do-e-marketingu;96.html (dostęp: 24.11.2017).http://www.ratuszstaromiejski.elblag.eu/index.php/ratusz-staromiejski (dostęp: 29.11.2017).
https://marketingdlaludzi.pl/o-funkcjonalnosci-stron-internetowych-slow-kilka/ (dostęp: 27.11.2017).
https://www.makespaceweb.com/Blog/582/Web-Design/582/The-Top-10-Most-Important-Elements-of-A-Website-Design (dostęp: 27.11.2017).
Internet oplata świat, http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/1037550.html?print=tak&p=0 (dostęp: 24.11.2017).
Kalinowska-Żeleźnik A., Eventing jako narzędzie komunikacji marketingowej jednostki samorządu terytorialnego [w:] Polska i Europa wobec wyzwań współczesnego świata. Doświadczenie i perspektywy rozwoju samorządu terytorialnego i zawodowego, red. P. Antkowiak, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2014.
Kalinowska-Żeleźnik A., Kuczamer-Kłopotowska S., Lusińska A., Polska Akcja Humanitarna – lider społeczny na portalu społecznościowym Facebook, „Zarządzanie Mediami” 2016, t. 4, nr 4.
Kuchta M., Ilu użytkowników na świecie korzysta z mediów społecznościowych?, https://socialpress.pl/2017/02/ilu-uzytkownikow-na-swiecie-korzysta-z-mediow-spolecznosciowych/(dostęp: 27.11.2017).
Maciorowski A., E-marketing w praktyce – strategie skutecznej promocji online, Edgard, Warszawa 2013.
Makowska M., Analiza danych zastanych. Przewodnik dla studentów, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2012.
McNair B., Wprowadzenie do komunikowania politycznego, tłum. D. Piontek, Wydawnictwo WSNHiD, Poznań 1998.
Nielsen J., Tahir M., Funkcjonalność stron www. 50 witryn bez sekretów, tłum. S. Dzieniszewski, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.
Ogonowska A., Internet w polityce komunikacyjnej Unii Europejskiej, „Studia Medioznawcze” 2012, nr 2 (49).
Piontek D., Komunikowanie polityczne i kultura popularna. Tabloidyzacja informacji o polityce, Wydawnictwo Naukowe WNPiD UAM, Poznań 2011.
Porębski L., Elektroniczne oblicze polityki. Demokracja, państwo, instytucje polityczne w okresie rewolucji informacyjnej, AGH Uczelniane Wydawnictwa Naukowo-Dydaktyczne, Kraków 2001.
Rezolucja Parlamentu Europejskiego z dnia 7 września 2010 r. w sprawie dziennikarstwa i nowych mediów – tworzenie sfery publicznej w Europie (2010/2015(INI), Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, 2011/C 308 E/09, http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=OJ%3AC%3A2011%3A282%3AFULL (dostęp: 20.11.2017).
SimplyZesty, Facebook Brand Posts Only Reach 16% of your Fans [Infographic], http://www.simplyzesty.com/Blog/Article/April-2012/Facebook-Brand-Posts-Only-Reach-16-Of-Your-Fans-Infographic (dostęp: 20.11.2017).
Somers R., Instagram Video vs. Vine: Which Is the Video Marketing Champ?, http://marketingprofs.com/opinions/2013/24073/instagram-video-vs-vine-which-is-the-video-marketing-champ (dostęp: 22.11.2017).
Stawicka A., Wykluczenie cyfrowe w Polsce, Opracowania Tematyczne OT-637, Kancelaria Senatu, Warszawa 2015.
Strumińska-Kutra M., Koładkiewicz I., Studium przypadku [w:] Badania jakościowe. Metody i narzędzia, red. D. Jemielniak, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
Wagner K., Messaging Wars: Vine vs. Instagram, Facebook, Twitter, Snapchat, http://mashable.com/2014/04/04/social-network-messaging-vine/ (dostęp: 22.11.2017).
Zawadzki J., Internet jako narzędzie komunikacji politycznej w społeczeństwie obywatelskim, https://wnpid.amu.edu.pl/images/stories/ssp/ssp_2007_2/ssp_2_2007_janusz_zawadzki.pdf (dostęp: 20.11.2017).