Ponieważ sprawy są ulotne, trzeba mieć wprawne oko

Autor

  • Piotr Zamojski Uniwersytet Gdański

DOI:

https://doi.org/10.26881/ae.2019.16.07

Słowa kluczowe:

Rutkowiak, Rancière, równość, przemoc, edukacja

Abstrakt

W swojej odpowiedzi na artykuł Joanny Rutkowiak skupiam się na próbie rozumienia znaczenia analiz autorki dla konceptualizacji kształcenia. Idę tropem funkcji przemocy w tworzeniu równości, sporadyczności wydarzenia edukacji oraz rekonceptualizacji osiągnięć edukacyjnych.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Benjamin, W. (2012). Przyczynek do krytyki przemocy. W: idem, Konstelacje. Wybór tekstów. tłum. i red. A. Lipszyc i A. Wołkowicz. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Rancière, J. (1991). The Ignorant Schoolmaster. Five lessons in intellectual emancipation. Tłum. K. Ross, Stanford (CA): Stanford University Press.
Rancière, J. (2008). Na brzegach politycznego. tłum. I. Bojadżijewa, J. Sowa, Kraków: korporacja Ha!art.
van Manen, M. (1991). The Tact of Teaching. The Meaning of Pedagogical Thoughtfulness. Albany (NY): State University of New York Press.
Zamojski, P. (2009). Cynizm i donkiszoteria. Etyczne konteksty masowego kształcenia w szkole wyższej. Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 4(48): 129-139.

Pobrania

Opublikowane

2019-12-31

Jak cytować

Zamojski, P. . (2019). Ponieważ sprawy są ulotne, trzeba mieć wprawne oko. Ars Educandi, (16), 85–89. https://doi.org/10.26881/ae.2019.16.07

Numer

Dział

Część pierwsza: Współpraca nierównych w nauczaniu