Ponieważ sprawy są ulotne, trzeba mieć wprawne oko
DOI:
https://doi.org/10.26881/ae.2019.16.07Słowa kluczowe:
Rutkowiak, Rancière, równość, przemoc, edukacjaAbstrakt
W swojej odpowiedzi na artykuł Joanny Rutkowiak skupiam się na próbie rozumienia znaczenia analiz autorki dla konceptualizacji kształcenia. Idę tropem funkcji przemocy w tworzeniu równości, sporadyczności wydarzenia edukacji oraz rekonceptualizacji osiągnięć edukacyjnych.
Downloads
Download data is not yet available.
Bibliografia
Benjamin, W. (2012). Przyczynek do krytyki przemocy. W: idem, Konstelacje. Wybór tekstów. tłum. i red. A. Lipszyc i A. Wołkowicz. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Rancière, J. (1991). The Ignorant Schoolmaster. Five lessons in intellectual emancipation. Tłum. K. Ross, Stanford (CA): Stanford University Press.
Rancière, J. (2008). Na brzegach politycznego. tłum. I. Bojadżijewa, J. Sowa, Kraków: korporacja Ha!art.
van Manen, M. (1991). The Tact of Teaching. The Meaning of Pedagogical Thoughtfulness. Albany (NY): State University of New York Press.
Zamojski, P. (2009). Cynizm i donkiszoteria. Etyczne konteksty masowego kształcenia w szkole wyższej. Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 4(48): 129-139.
Rancière, J. (1991). The Ignorant Schoolmaster. Five lessons in intellectual emancipation. Tłum. K. Ross, Stanford (CA): Stanford University Press.
Rancière, J. (2008). Na brzegach politycznego. tłum. I. Bojadżijewa, J. Sowa, Kraków: korporacja Ha!art.
van Manen, M. (1991). The Tact of Teaching. The Meaning of Pedagogical Thoughtfulness. Albany (NY): State University of New York Press.
Zamojski, P. (2009). Cynizm i donkiszoteria. Etyczne konteksty masowego kształcenia w szkole wyższej. Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 4(48): 129-139.
Pobrania
Opublikowane
2019-12-31
Jak cytować
Zamojski, P. . (2019). Ponieważ sprawy są ulotne, trzeba mieć wprawne oko. Ars Educandi, (16), 85–89. https://doi.org/10.26881/ae.2019.16.07
Numer
Dział
Część pierwsza: Współpraca nierównych w nauczaniu