Because things are fleeting one must have a trained eye

Authors

  • Piotr Zamojski University of Gdańsk

DOI:

https://doi.org/10.26881/ae.2019.16.07

Keywords:

Rutkowiak, Rancière, equality, violenece, education

Abstract

In my response to the seminal article by Joanna Rutkowiak I focus on the consequences of the argument she puts forward for understanding education. I refer to the function of violence in making equality happen in the classroom, the sporadicity of the event of education, and a new understanding of educational achievements.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Benjamin, W. (2012). Przyczynek do krytyki przemocy. W: idem, Konstelacje. Wybór tekstów. tłum. i red. A. Lipszyc i A. Wołkowicz. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Rancière, J. (1991). The Ignorant Schoolmaster. Five lessons in intellectual emancipation. Tłum. K. Ross, Stanford (CA): Stanford University Press.
Rancière, J. (2008). Na brzegach politycznego. tłum. I. Bojadżijewa, J. Sowa, Kraków: korporacja Ha!art.
van Manen, M. (1991). The Tact of Teaching. The Meaning of Pedagogical Thoughtfulness. Albany (NY): State University of New York Press.
Zamojski, P. (2009). Cynizm i donkiszoteria. Etyczne konteksty masowego kształcenia w szkole wyższej. Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 4(48): 129-139.

Published

2019-12-31

How to Cite

Zamojski, P. (2019). Because things are fleeting one must have a trained eye. Ars Educandi, (16), 85–89. https://doi.org/10.26881/ae.2019.16.07

Issue

Section

Part one: Unequal cooperation in education