Fenomenologiczne badania społeczne inspiracją dla polskiej pedagogiki religii

Autor

  • Szymon Dąbrowski Akademia Pomorska w Słupsku

Słowa kluczowe:

fenomenologia, fenomenologia społeczna, Edmund Husserl, Alfred Schütz, Józef Tischner, edukacja religijna

Abstrakt

Tekst poświęcony jest fenomenologii społecznej, czyli możliwości wykorzystania metod analizy fenomenologicznej w badaniach społecznych, głównie w twórczości Edmunda Husserla, Alfreda Schütza i Józefa Tischnera. Jest to prezentacja badań opartych na metodzie fenomenologicznej, które z jednej strony prowadzą do analiz holistycznych, z drugiej do studiów inkluzyjnych i porównawczych. Ta perspektywa jest ciekawa i niezwykle twórcza poznawczo dla polskiej pedagogiki religii (katechezy), która nie doczekała się jeszcze gruntownych analiz w tym paradygmacie badawczym. Wydaje się, że w kontekście tak dynamicznych zmian społeczno-kulturowych, jest to dziś proces konieczny.

Pobrania

Opublikowane

2018-06-04

Jak cytować

Dąbrowski, S. (2018). Fenomenologiczne badania społeczne inspiracją dla polskiej pedagogiki religii. Karto-Teka Gdańska, (1(2), 33–47. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/karto-teka/article/view/8358

Podobne artykuły

1 2 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.