Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Start
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Zespół redakcyjny
  • Rada naukowa
  • Więcej informacji
    • O czasopiśmie
    • Procedura recenzowania
    • Przesyłanie tekstów
    • Recenzenci
    • Kontakt
Szukaj
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • PL
  • EN
Uniwersyteckie Czasopisma Naukowe
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Nr 16 (2017)

Nr 16 (2017)

Opublikowane: 2017-11-21

Artykuły

  • Czy Michał Archanioł nosi włoską zbroję płytową? Analiza bronioznawcza "Sądu Ostatecznego" Hansa Memlinga

    Michał Michalak
    5-22
  • Wilhelm Richter i jego dzieła w katedrze gnieźnieńskiej

    Alicja Scheffs
    23-39
  • Daniel Schultz nie nazywał się „młodszy”

    Bożena Steinborn
    40-44
  • Złotnicy z rodziny Tolckemit czynni w Elblągu w XVII i XVIII w.

    Jacek Kriegseisen
    45-72
  • Kolekcja malarstwa Romana Stanisława Janty-Połczyńskiego z Żabiczyna

    Dobromiła Rzyska-Laube
    73-102
  • Działalność Towarzystwa Budowy Osiedli w Gdyni wiatach 1931-1939

    Agnieszka Drączkowska
    103-142
  • Sakralne realizacje Wacława Szczeblewskiego na Pomorzu - w kręgu inspiracji kaszubszczyzną

    Anna Śliwa
    143-159
  • Tematyka krzyżacka i grunwaldzka w ilustracjach książek beletrystycznych dla dzieci i młodzieży w Polsce w latach 1945-1989

    Jacek Friedrich
    160-193
  • Cytaty strukturalne i zapis współczesności. Rzeźba sakralna Elżbiety Szczodrowskiej-Peplińskiej w kontekście posoborowej aranżacji wnętrz zabytkowych kościołów Trójmiasta

    Grażyna Ryba
    194-210
  • Dzielnica mieszkaniowa Zaspa w Gdańsku. Marzenie a rzeczywistość

    Iga Tomaszewska
    211-238
  • Ikona z Manoppello: czy istnieje nauka alternatywna?

    Mirosław P. Kruk
    239-248

dodatkowe

ISSN 1234-1533
Punkty MEiN: 40

Numer 22 (2023) ma 70 pkt.

Polityka Open Access

Licencja Creative Commons
Czasopismo wydawane jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Słowa kluczowe

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Czasopismo Porta Aurea powstaje z myślą o czytelnikach zainteresowanych historią sztuki i architektury, a tematycznie skupione jest na problematyce artystycznej szeroko rozumianego regionu basenu Morza Bałtyckiego. Sprofilowanie to nie ma charakteru wykluczającego, ale oznacza, że teksty poświęcone sztuce Gdańska, czy szerzej Trójmiasta, Pomorza, północnych Niemiec, krajów Bałtyckich i Skandynawii stanowią główny trzon każdego tomu. 

Więcej informacji o systemie publikacji, Platformie i Obiegu OJS/PKP.