Knowledge building in special education

Authors

  • Amadeusz Krause University of Gdansk

Keywords:

special education, knowledge building, quality of publications

Abstract

The article discusses some unfavourable mechanisms observed in the process of knowledge building in special education. The critical analysis in the text is based on the following points: methodological mistakes in research; the quality of publications in the discipline of special education, including the ways / practices academic handbooks are written and worked out; reviewing monographs and promotion of scientific works.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Chrzanowska I. (2009), Zaniedbane obszary edukacji – pomiędzy pedagogiką ogólną a pedagogiką specjalną, Kraków.

Chrzanowska I. (2015), Pedagogika specjalna, od tradycji do współczesności, Kraków.

Dykcik W. (1996), Pedagogika specjalna, Poznań.

Leppert R. (1996), Potoczne teorie wychowania studentów pedagogiki, Bydgoszcz.

Kuhn T. (2001), Struktura rewolucji naukowych, Warszawa.

Sipowicz K., Pietras T. (2017), Wprowadzenie do pedagogiki inkluzyjnej (włączającej), Wrocław.

Śliwerski B. (2010), Pedagogika, t. 4, Gdańsk.

Śliwerski B. (2017), Książki (Nie)godne czytania?, Kraków.

Paulston G.R. (2000), Pedagogika porównawcza jako pole nakreślenia konceptualnych map teorii i paradygmatów [w:] Alternatywy myślenia o edukacji, Z. Kwieciński (red.), Warszawa.

Żywanowska A. (2009), Agresja wśród osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną, Kraków.

Published

2017-09-25

How to Cite

Krause, A. (2017). Knowledge building in special education. Disability - Discourses of Special Education, (27), 13–23. Retrieved from https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/niepelnosprawnosc/article/view/9224