Budowanie wiedzy w pedagogice specjalnej

Autor

  • Amadeusz Krause Uniwersytet Gdański

Słowa kluczowe:

pedagogika specjalna, budowanie wiedzy, jakość publikacji

Abstrakt

Artykuł opisuje niektóre niekorzystne mechanizmy w procesie budowania wiedzy w pedagogice specjalnej. Jako podstawa analizy krytycznej służy odwołanie się błędów metodologicznych wprowadzeniu badań; do jakości publikacji na gruncie pedagogiki specjalnej; do sposobów pisania podręczników akademickich, do recenzowania monografii i prac awansowych.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Chrzanowska I. (2009), Zaniedbane obszary edukacji – pomiędzy pedagogiką ogólną a pedagogiką specjalną, Kraków.

Chrzanowska I. (2015), Pedagogika specjalna, od tradycji do współczesności, Kraków.

Dykcik W. (1996), Pedagogika specjalna, Poznań.

Leppert R. (1996), Potoczne teorie wychowania studentów pedagogiki, Bydgoszcz.

Kuhn T. (2001), Struktura rewolucji naukowych, Warszawa.

Sipowicz K., Pietras T. (2017), Wprowadzenie do pedagogiki inkluzyjnej (włączającej), Wrocław.

Śliwerski B. (2010), Pedagogika, t. 4, Gdańsk.

Śliwerski B. (2017), Książki (Nie)godne czytania?, Kraków.

Paulston G.R. (2000), Pedagogika porównawcza jako pole nakreślenia konceptualnych map teorii i paradygmatów [w:] Alternatywy myślenia o edukacji, Z. Kwieciński (red.), Warszawa.

Żywanowska A. (2009), Agresja wśród osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną, Kraków.

Pobrania

Opublikowane

2017-09-25

Jak cytować

Krause, A. (2017). Budowanie wiedzy w pedagogice specjalnej. Niepełnosprawność, (27), 13–23. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/niepelnosprawnosc/article/view/9224