Uczeń zdolny w perspektywie dyskursu produkcyjnego. W stronę krytycznej rewizji pedagogiki zdolności

Autor

DOI:

https://doi.org/10.26881/pwe.2018.43.03

Słowa kluczowe:

uczeń zdolny, pedagogika zdolności, neoliberalizm, analiza dyskursu

Abstrakt

In this article, I will attempt to outline the “production discourse of giftedness” as currently dominant in the global culture of education and related to its neo-liberal roots. Presented considerations employ the critical perspective of discourse analysis and at the same time are inspired by post-Foucaultian approach developed within the field of social sciences, which reveals institutional regimes of practices related to the shaping of expert knowledge, i.a. in the domain of gifted education.

Downloads

Download data is not yet available.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-31

Jak cytować

Męczkowska-Christiansen, A. (2018). Uczeń zdolny w perspektywie dyskursu produkcyjnego. W stronę krytycznej rewizji pedagogiki zdolności. Problemy Wczesnej Edukacji, 43(4), 30–38. https://doi.org/10.26881/pwe.2018.43.03