Narrativer Fremdsprachenunterricht im Vor- und Schulalter aus der Perspektive der interkulturellen Erziehung

Autor

  • Jan Iluk Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Mariusz Jakosz Uniwersytet Śląski w Katowicach

Słowa kluczowe:

metoda narracyjna, nauka języka obcego w przedszkolu, edukacja interkulturowa, sprawności receptywne, efektywność nauczania

Abstrakt

Nauczanie języków obcych metodą narracyjną w wieku przedszkolnym i szkolnym z perspektywy edukacji interkulturowej

W ramach eksperymentu przeprowadzonego na Uniwersytecie Śląskim około 100 dzieci z trzech przedszkoli i jednej szkoły podstawowej objęto nauczaniem języka niemieckiego metodą narracyjną. W artykule zaprezentowano narracyjną formę nauczania (story telling approach), jak również szczegółowo omówiono wyniki testów. Na uwagę zasługuje przede wszystkim długotrwałość efektów przyjętego sposobu nauczania. Ponadto opisano wpływ podejścia narracyjnego na postawę dzieci wobec nauczanego języka obcego oraz kultury docelowej.

Downloads

Download data is not yet available.

Opublikowane

2017-07-25

Jak cytować

Iluk, J., & Jakosz, M. (2017). Narrativer Fremdsprachenunterricht im Vor- und Schulalter aus der Perspektive der interkulturellen Erziehung. Studia Germanica Gedanensia, (37), 111–128. Pobrano z https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/SGG/article/view/1306