Uwagi o pedagogicznej roli aktorów nie-ludzkich
DOI:
https://doi.org/10.26881/ae.2013.10.08Słowa kluczowe:
pedagogika, socjalizacja, wirtualna rzeczywistość, sztuczna inteligencjaAbstrakt
Celem tekstu jest podkreślenie rosnącej roli oprogramowania komputerowego w procesach podejmowania decyzji i poznania, szczególnie w dziedzinie edukacji. Tekst omawia kwestię relacji edukacji, rzeczywistości wirtualnej i kontaktu człowieka z zaawansowanymi programami komputerowymi, które mają jeszcze większe znaczenie w określaniu celu ludzkiej działalności. Tekst stawia tezę, że zaawansowane i złożone oprogramowanie stało się znaczącym aktorem w relacjach edukacyjnych - tak samo ważnym jak każda istota ludzka.
Tłumaczenie na język angielski: Anna Moroz-Darska
Modernizacja działania Czasopisma oraz tłumaczenia na język angielski artykułów Ars Educandi na lata 2012-2017 zostały sfinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z zadania Działalności Upowszechniającej Naukę (DUN).
Zadanie: Wdrożenie modułu redakcyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych - systemu wspomagającego redagowanie i zarządzanie czasopismem naukowym Ars Educandi sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.
Zadanie: Stworzenie nowoczesnej wersji on-line czasopisma Ars Educandi przez wdrożenie modułu publikacyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych oraz obsługę międzynarodowych baz indeksacyjnych sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.
Zadanie: Przygotowanie anglojęzycznej wersji ostatnich 6 roczników (2012-2017) czasopisma naukowego Ars Educandi i ich wydanie w wersji online sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.