Occupational Therapy Workshop in the experiences of adults with moderate and severe intellectual disability
Keywords:
intellectual disability, adulthood, supportAbstract
The article is devoted to the support for adults with moderate and severe intellectual disabilities in their own perspective. The presented text aims to illustrate the revealed and interpreter meanings participants ascribe to the occupational therapy workshop as the very important place to receive support.
Downloads
References
Bugajska B., Timoszyk-Tomczak C. (2010), Przeszłość – teraźniejszość – przyszłość. Kształtowanie zrównoważonej pespektywy czasowej w starości [w:] Elan vital v priestore medzigeneraèných vztahoj, Zborník príspevkov z konferencie s medzinárodnou úèastou, Beáta Balogová (red.), Univerzity v Prešove.
Chodkowska M. (2014), Metoda biograficzna wobec wyzwań pedagogiki specjalnej, „Przegląd Badań Edukacyjnych”, nr 18.
Chorążuk J. (2008), Raport z badania warsztatów terapii zajęciowej (Analiza porównawcza badań zrealizowanych w latach 2003 i 2005), Warszawa.
Lalak D. (2014), Badania biograficzne – standardy wiarygodności oraz walory edukacyjno-rozwojowe [w:] Aktywna biografia w przestrzeni społecznej, Wydawnictwo „Eko-inicjatywa”.
Łukasik J.M. (2013), Doświadczanie życia codziennego. Narracje nauczycielek na przełomie życia, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
Pryszmont-Ciesielska M. (2014), „Świat społeczny w kalejdoskopie”, czyli o usytuowaniu badacza w badaniach jakościowych, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 65.
Sikorski W. (2005), Warsztaty terapii zajęciowej [w:] Formy opieki, wychowania i wsparcia w zreformowanym systemie pomocy społecznej, J. Brągiel, S. Badora (red.), Uniwersytet Opolski, Opole.
Wolska D. (2016), Poziom umiejętności życiowych osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną – beneficjentów zatrudnienia wspomaganego, „Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej”, nr 24.
Zakrzewska-Manterys E. (2014), Badanie sytuacji Warsztatów Terapii zajęciowej. Raport końcowy z badania, PFRON, 2014.
Badanie sytuacji Warsztatów Terapii Zajęciowej. Raport końcowy z badania, PFRON, 2014.
Zakrzewska-Manterys E. (2010), Upośledzeni umysłowo. Poza granicami człowieczeństwa, WUW, Warszawa.