Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
Start
Aktualny numer
Archiwum
Rada naukowa
Zespół redakcyjny
Więcej informacji
O czasopiśmie
Przesyłanie tekstów
Procedura recenzowania
Kontakt
Szukaj
Zaloguj
Uniwersyteckie Czasopisma Naukowe
Strona domowa
/
Archiwum
/
Nr 32 (2018): Między teorią a praktyką Pedagogiki Specjalnej/Osoba z niepełnosprawnością w twórczym działaniu i codziennym życiu
Nr 32 (2018): Między teorią a praktyką Pedagogiki Specjalnej/Osoba z niepełnosprawnością w twórczym działaniu i codziennym życiu
Opublikowane:
2018-12-19
Od Redakcji
Od Redakcji
Iwona Lindyberg
9-11
PDF
Artykuły
Wektory zmian zachodzących w polskiej pedagogice specjalnej
Sławomir Olszewski, Katarzyna Parys
13-26
PDF
Posthumanizm. Niepełnosprawność
Teresa Żółkowska
27-37
PDF
Projekt „szkoły dla wszystkich” – w poszukiwaniu wzorca działania i możliwości jego urzeczywistniania w polskich szkołach
Sławomira Sadowska
38-56
PDF
(Nie)pełnosprawność a (nie)samodzielność w kontekście autonomii relacyjnej
Dorota Podgórska-Jachnik
57-71
PDF
Europejskie studia nad niepełnosprawnością. Analiza wątków badawczych i obszarów zainteresowań ALTER – European Society for Disability Research
Agnieszka Woynarowska
72-98
PDF
O (nie)studiowaniu i (nie)przygotowaniu do pracy w obszarze wsparcia dorosłych osób z niepełnosprawnością. Refleksja z doświadczeń nauczyciela akademickiego i badacza
Dorota Krzemińska, Iwona Lindyberg
99-114
PDF
O poczuciu sensu w procesie uczenia się. Casus perspektyw społecznej readaptacji wychowanków Zakładu Poprawczego
Małgorzata Lewartowska-Zychowicz
115-126
PDF
Możliwe sposoby ujmowania kompetencji narracyjnej w kontekście autonomii jako kategorii teleologicznej w pedagogice specjalnej
Magdalena Bartniczak
127-142
PDF
Badacz jako (non)konformista – z refleksji prowadzonych badań w działaniu
Dorota Prysak
143-155
PDF
Cybrogi, wojownicy i żywe tarcze. Krytyczne studia nad technologiami jako perspektywa badań dyskursów niepełnosprawności
Lucyna Kopciewicz
156-167
PDF
(Pełno)sprawni są bez szans, czyli crip studies we współczesnym kinie
Marcin Wlazło
168-179
PDF
Inny, inność/obcość w perspektywie doświadczeń edukacyjnych – fenomenograficzne poszukiwanie znaczeń
Dorota Krzemińska, Jolanta Rzeźnicka-Krupa
180-207
PDF
„Moja sprawa” eksperymentalny spektakl o miłości, byciu parą i ciąży osób z zespołem Downa. Twórczość artystyczna teatrów osób z niepełnosprawnością intelektualną jako prawo do (współtworzenia) kultury – szkic
Dorota Krzemińska
208-224
PDF (English)
„Być poetą” z niepełnosprawnością intelektualną. Próba odsłonięcia znaczeń nadawanych własnej twórczości poetyckiej przez osobę z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
Iwona Lindyberg
225-246
PDF
Oswajanie rzeczywistości: realizm i magia w twórczości literackiej Aliny Domnicz
Jolanta Rzeźnicka-Krupa
247-266
PDF
Znaczenie bliskich relacji w dorosłym życiu osób z autyzmem
Danuta Wolska, Ewelina Sobocha
267-275
PDF
Edukacja obywatelska. Krytyczna analiza statutów podmiotów prowadzących Warsztaty Terapii Zajęciowej
Maciej Jabłoński
276-292
PDF
Kobiecość z perspektywy kobiet z niepełnosprawnością intelektualną – raport z badań fokusowych
Katarzyna Ćwirynkało
293-303
PDF
Świadomość własnej niepełnosprawności w życiu codziennym, środowisku szkolnym – refleksje uczniów z wadą wzroku
Joanna Nowak
304-317
PDF
Paraolimpiada – parasportowcy – paraludzie? Sport osób z niepełnosprawnością w Internecie
Kacper Kowalski
318-332
PDF
dodatkowe
e-ISSN
2544-0519
Punkty MEiN
: 40
Przesyłanie tekstów
Przesyłanie tekstów
Słowa kluczowe
resocjalizacja
narracje
badania naukowe
edukacja zdalna
nauczanie inkluzyjne
chiny
precyzja przekazu
cykl życia rodziny
niewidoczność
dowodzenie naukowe
blog
uczestnictwo
samoocena
udl
rodzeństwo
korzyści
modele
Aktualny numer
Język / Language
English
Język Polski