Rzecz o potencjale dziecka w aktywnościach muzycznych – refleksje o „ruchu z muzyką”

Autor

DOI:

https://doi.org/10.26881/pwe.2023.57.07

Słowa kluczowe:

dziecko, aktywności muzyczne, ruch z muzyką, interpretacje muzyczno-ruchowe, potencjał

Abstrakt

Musical activities give the child a chance to meet higher needs (Maslow), including aesthetic ones (Wojnar). One of the activities is movement with music, in which children realize their musical and movement interpretations. They create creative situations and creation, but above all, they open the child to various challenges and release the potential inherent in him. In the text I will present my reflections based on selected situations that I observed during my music classes.

Downloads

Download data is not yet available.

Pobrania

Opublikowane

2023-09-15

Jak cytować

Szatan, E. (2023). Rzecz o potencjale dziecka w aktywnościach muzycznych – refleksje o „ruchu z muzyką”. Problemy Wczesnej Edukacji, 57(2), 89–101. https://doi.org/10.26881/pwe.2023.57.07

Numer

Dział

Rozprawy i artykuły