Matematyczna aktywność badawcza uczniów klas początkowych. Między koncepcjami naukowymi i potocznymi

Autor

  • Alina Kalinowska Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

DOI:

https://doi.org/10.26881/pwe.2017.38.07

Słowa kluczowe:

wiedza potoczna, prawidłowości matematyczne, matematyczna aktywność badawcza ucznia

Abstrakt

Conditions stimulating an independent creation and formulation of regularities require particular cognitive scenarios. In the early grades, students have the opportunity to develop this all-compassing intellectual ability mostly due to the specially designed educational and explorative conditions. The paper is an attempt to present a common understanding of mathematical analysis done by the students in the early grades and offers an alternative way of perceiving sush inquiries during the class.

Downloads

Download data is not yet available.

Pobrania

Opublikowane

2017-05-24

Jak cytować

Kalinowska, A. (2017). Matematyczna aktywność badawcza uczniów klas początkowych. Między koncepcjami naukowymi i potocznymi. Problemy Wczesnej Edukacji, 38(3), 82–101. https://doi.org/10.26881/pwe.2017.38.07