Sumienie graczy: podejmowanie decyzji w fabularnych grach komputerowych w kontekście socjalizacji i wrażliwości społecznej

Autor

  • Piotr Prósinowski Uniwersytet Gdański

DOI:

https://doi.org/10.26881/ae.2013.10.06

Słowa kluczowe:

gry wideo, game studies, pedagogika, socjalizacja, nowe media

Abstrakt

Celem tego artykułu jest analiza potencjału gier wideo w kontekście socjalizacji oraz wrażliwości społecznej rozumianej jako świadomość tematów socjalnie marginalizowanych lub uważanych za tabu. Analizy i wnioski zawarte w tekście oparte są na badaniach użytkowników gier wideo, ich opinii i przemyśleń na temat tego medium. Nacisk w zostanie położony w szczególności na interesujący element rozgrywki - na wyrzuty sumienia spowodowane niektórymi decyzjami w grach komputerowych i efektem immersji poszerzający repertuar doświadczania gier przez graczy. Tekst służy również do pokazania gier wideo w świetle innym, niż alarmistyczn - tak obecny w niektórych opracowaniach dotyczących tegoż medium.

mnisw-en226.jpg

Tłumaczenie na język angielski: Anna Moroz-Darska

Modernizacja działania Czasopisma oraz tłumaczenia na język angielski artykułów Ars Educandi na lata 2012-2017 zostały sfinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z zadania Działalności Upowszechniającej Naukę (DUN).

Zadanie: Wdrożenie modułu redakcyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych - systemu wspomagającego redagowanie i zarządzanie czasopismem naukowym Ars Educandi sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

Zadanie: Stworzenie nowoczesnej wersji on-line czasopisma Ars Educandi przez wdrożenie modułu publikacyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych oraz obsługę międzynarodowych baz indeksacyjnych sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

Zadanie: Przygotowanie anglojęzycznej wersji ostatnich 6 roczników (2012-2017) czasopisma naukowego Ars Educandi i ich wydanie w wersji online sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

Downloads

Download data is not yet available.

Opublikowane

2013-12-05

Jak cytować

Prósinowski, P. (2013). Sumienie graczy: podejmowanie decyzji w fabularnych grach komputerowych w kontekście socjalizacji i wrażliwości społecznej. Ars Educandi, (10), 83–100. https://doi.org/10.26881/ae.2013.10.06

Inne teksty tego samego autora