Czy tylko niebo spamięta? Konteksty interpretacyjne w szkolnej lekturze Cmentarzy nad Dunajcem Janusza St. Pasierba
Abstrakt
Artykuł stanowi propozycję lektury wiersza Janusza Stanisława Pasierba pt. Cmentarze nad Dunajcem poprzez analizę i interpretację jego kontekstów faktograficznych. Uwzględnione zostały następujące konteksty: historyczny, biograficzny, religijny, literacki, autobiograficzny i regionalny.
Downloads
Bibliografia
Pasierb J.S., Wnętrze dłoni, Łódź 1988.
Pawłowska R.,1991, Dziecko w szkole dziś i jutro. Warunki konieczne uzdrowienia polskiej szkoły. Dziecko we współczesnej Polsce, pod red. J. Komorowskiej, t. 1, Warszawa 1991, Ośrodek Badań Społecznych.
Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu w przekładzie z języków oryginalnych, opracował zespół biblistów polskich z inicjatywy benedyktynów tynieckich, wyd. 3. popr., Poznań – Warszawa 1988.
Rogowska-Cybulska E., Lewińska A., Uczeń wobec intertekstualności poezji (na przykładzie wiersza Janusza Stanisława Pasierba Sykstyna), „Język – Szkoła– Religia”, t. 11/1, Pelplin 2016.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej, Dz. U 2017, poz. 356 (http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/2017/356).
Netografia
http://teologia.jezuici.pl/zielone-pastwiska-i-ciemna-dolina-smierci/
http://www.bobrownikimale.info/100-rocznica-wybuchu-wojny-swiatowej/
https://pl.wikipedia.org/wiki/Cmentarz_wojenny_nr_253_%E2%80%93_%C5%BBabno