Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Current
Archives
Editorial board
Editorial Team
About
About
Submissions
Reviewing procedure
Contact
Search
Login
Academic Scientific Journals
Home
/
Archives
/
No. 29 (2018): Uczeń – Nauczyciel – Szkoła. Wzorce – rozwiązania. Specjalne potrzeby edukacyjne wyzwaniem dla systemu szkolnego
No. 29 (2018): Uczeń – Nauczyciel – Szkoła. Wzorce – rozwiązania. Specjalne potrzeby edukacyjne wyzwaniem dla systemu szkolnego
Published:
2018-05-21
Editorial
Editor's Note
Sławomira Sadowska
7-8
PDF (Język Polski)
Artykuły
Inclusive education in the perspective of Social Role Valorization theory
Beata Papuda-Dolińska
9-27
PDF (Język Polski)
Alienated inside integration and inclusive education
Grażyna Dryżałowska
28-42
PDF (Język Polski)
Mainstream school as a meeting space of teachers and special educators – promoting the idea of inclusive education
Mirosław Rutkowski, Karol Bidziński
43-65
PDF (Język Polski)
The relationship between general and supporting teachers – a (still) open debate
Monika Skura
66-86
PDF (Język Polski)
Peer relationships between pupils with and without special educational needs in inclusive education
Ewa Dyduch, Małgorzata Trojańska
87-99
PDF (Język Polski)
On application of ICF in diagnosis as a foundation for providing help to people with disabilities. Between policy, scientific knowledge and practice
Sławomira Sadowska, Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk
100-114
PDF (Język Polski)
Educational support of students with central auditory processing disorders
Małgorzata Zaborniak-Sobczak, Katarzyna Ita Bieńkowska, Monika Drozd, Andrzej Senderski
115-131
PDF (Język Polski)
Evaluation of the auditory attention test in children with special educational needs following the application of sound therapy
Marzena Mularzuk, Henryk Skarżyński, Agata Szkiełkowska, Natalia Czajka
132-147
PDF (Język Polski)
(In)effective education of students with visual impairment graduating from middle- school
Kornelia Czerwińska, Izabella Kucharczyk
148-166
PDF (Język Polski)
Chess playing in education as a way of improving social skills needed in school and everyday life
Natalia Józefacka-Szram, Dawid Marszałek
167-183
PDF (Język Polski)
Student's research
Changes in the middle school exam in the perspective of staff teaching students with mild intellectual disabilities
Kinga Hinc
184-200
PDF (Język Polski)
dodatkowe
e-ISSN
2544-0519
MEiN points
: 40
Make a Submission
Make a Submission
Keywords
Current Issue
Language
English
Język Polski