Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
Start
Aktualny numer
Archiwum
Rada naukowa
Zespół redakcyjny
Więcej informacji
O czasopiśmie
Przesyłanie tekstów
Procedura recenzowania
Kontakt
Szukaj
Zaloguj
Uniwersyteckie Czasopisma Naukowe
Strona domowa
/
Archiwum
/
Nr 52 (2024)
Nr 52 (2024)
Opublikowane:
2024-12-30
Od Redakcji
Od Redakcji
Agnieszka Skotnicka
7-14
PDF
Artykuły
Dwa istotne wyzwania (wobec) współczesnej pedagogiki specjalnej w Polsce
Marzena Zaorska
15-27
PDF
Porównanie systemów wsparcia dla studentów z niepełnosprawnościami na uczelniach polskich i hiszpańskich
Mateusz Gregorski
28-46
PDF
Dostępność cyfrowa jako aspekt edukacji włączającej
Patryk Gutowski
47-62
PDF
Kształcenie umiejętności życia codziennego w grupie chłopców ze spektrum autyzmu w wieku od 8 do 13 lat z użyciem gry terapeutycznej – wstępne wyniki badań
Izabela Grzankowska , Jacek Matulewski, Barbara Golasik, Wojciech Sobczuk, Katarzyna Matulewska
63-79
System Numicon w perspektywie uniwersalnego projektowania oraz uniwersalnego projektowania w edukacji
Dagmara Kubiak-Kazuła
80-94
PDF
Doświadczenie nie-pełnej-sprawności przez pedagoga specjalnego – autorefleksja w kontekście biopsychospołecznego modelu niepełnosprawności
Kacper Kowalski
95-111
PDF
Językowo-komunikacyjne aspekty trudności szkolnych dzieci z mutyzmem wybiórczym
Ewa Arleta Kos
112-122
PDF
Niechciana niepełnosprawność. Rozwój poznawczy i językowy dzieci z FASD (w aspekcie teorii i praktyki logopedycznej)
Ewa Banasiak-Macherska
123-132
PDF
Psychospołeczne wsparcie i zdrowie psychiczne dzieci oraz młodzieży niesłyszących i niedosłyszących: przegląd literatury
Małgorzata Gulip
133-146
PDF
Masaż Dotyk Motyla jako technika wspierająca otwarcie na komunikację rodzica z dzieckiem wentylowanym mechanicznie w domu
Agnieszka Kamyk-Wawryszuk
147-156
PDF (English)
„Żłobiąc zastygłe linie kategorii i podziałów” – o trudzie i determinacji w realizacji projektów zatrudniania wspomaganego. Perspektywa trenerów pracy i koordynatorów
Agnieszka Woynarowska
157-172
PDF
Ból – specyfika diagnozowania i leczenia u osób starszych
Karina Rożek, Agnieszka Serczyk
173-184
PDF
dodatkowe
e-ISSN
2544-0519
Punkty MEiN
: 40
Przesyłanie tekstów
Przesyłanie tekstów
Słowa kluczowe
resocjalizacja
nauczanie indywidualne
narracje
badania naukowe
edukacja zdalna
nauczanie inkluzyjne
chiny
precyzja przekazu
cykl życia rodziny
dyskryminacja
blog
aranżacja przestrzeni
szkolnictwo wyższe
uczestnictwo
udl
Aktualny numer
Język / Language
English
Język Polski