Bezradni świadkowie trudnych sytuacji w przedszkolu. Refleksje studentów wczesnej edukacji odbywających praktyki

Autor

  • Maria Groenwald Uniwersytet Gdański
  • Anna Babicka-Wirkus Akademia Pomorska w Słupsku

DOI:

https://doi.org/10.26881/pwe.2018.40.06

Słowa kluczowe:

sytuacje trudne, praktyka pedagogiczna w przedszkolu, przemoc wobec dzieci

Abstrakt

This paper addresses the issue of these experiences collected by early education students of the University of Gdańsk and the Pomeranian Academy in Słupsk during teacher training in kindergarten which they specified as hard and presented in essays. Subjecting the events described to a qualitative analysis made it possible to unravel that (a) students find hard instances of children being harmed by teachers, particularly being treated with violence; (b) teacher trainees participate in these incidents as passive, helpless witnesses, as they do not know ways of protecting kindergarten children against maltreatment; (c) it is necessary to better prepare teachers-to-be for resolution of hard situations with children’s participation.

Downloads

Download data is not yet available.

Pobrania

Opublikowane

2018-05-25

Jak cytować

Groenwald, M., & Babicka-Wirkus, A. (2018). Bezradni świadkowie trudnych sytuacji w przedszkolu. Refleksje studentów wczesnej edukacji odbywających praktyki. Problemy Wczesnej Edukacji, 40(1), 61–71. https://doi.org/10.26881/pwe.2018.40.06