Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Current
Archives
Editorial board
Editorial Team
About
About
Submissions
Reviewing procedure
Contact
Search
Login
Academic Scientific Journals
Home
/
Archives
/
No. 27 (2017): Budowanie wiedzy w pedagogice specjalnej/Studenci i studiowanie pedagogiki specjalnej
No. 27 (2017): Budowanie wiedzy w pedagogice specjalnej/Studenci i studiowanie pedagogiki specjalnej
Published:
2017-09-25
Editorial
Editor's Note
Amadeusz Krause
9-11
PDF (Język Polski)
Artykuły
Knowledge building in special education
Amadeusz Krause
13-23
PDF (Język Polski)
No outline? About the need of disciplinary self-awareness of special education
Sławomira Sadowska
24-37
PDF (Język Polski)
Dialectics of solicitude and the pedagogical development supporting in the perspective of a “weak thought”: reflexion on the margins of H.-G. Gadamer and G. Vattimo hermeneutic philosophy
Jolanta Rzeźnicka-Krupa
38-46
PDF (Język Polski)
Paternalism as a source of dilemmas in the area of special education – the chosen aspects
Beata Antoszewska, Urszula Bartnikowska
47-59
PDF (Język Polski)
Change, no change, and „Third Space” of disability discourse
Agnieszka Olechowska
60-72
PDF (Język Polski)
Phantasm of emancipation? Constructing the sexual discourse of people with intellectual disabilities and the axiological emptiness of subjectivity
Marta Jurczyk
73-84
PDF (Język Polski)
Image of profession in special educators’ perception – ways of defining the term „special educator”
Sławomir Olszewski
85-103
PDF (Język Polski)
Disable person in the globalised world
Irena Ramik-Mażewska
104-116
PDF (Język Polski)
About the superiority of skills over reflection (in the context of student interpretation of matter special pedagogy)
Małgorzata Lewartowska-Zychowicz
117-128
PDF (Język Polski)
Comparing pedagogy and special education students' personality characteristics
Bartosz Atroszko, Paweł Atroszko
129-143
PDF (Język Polski)
The value of education in the lives of disabled and able-bodied students
Agnieszka Sakowicz-Boboryko, Dorota Wyrzykowska-Koda, Dorota Otapowicz
144-155
PDF (Język Polski)
Students’ willingness to augmentative and alternative communication in educational and therapeutic activities with a person with speech disorders
Grażyna Gunia
156-170
PDF (Język Polski)
Perception of people with disabilities by students of social pedagogy with educational care with school pedagogy
Danuta Baraniewicz
171-180
PDF (Język Polski)
The opinions on the creativity of special education students
Izabella Gałuszka, Agnieszka Ochman
181-196
PDF (Język Polski)
Practical training of special educators and integrative education teachers
Hewilia Hetmańczyk
197-209
PDF (Język Polski)
Place of special education in teachers’ training: expectations, opportunities, opinions – the context of legislation acts and school reality
Edyta Nieduziak
210-221
PDF (Język Polski)
The identity of students from the circle of postmodern culture
Jan Papież
222-231
PDF (Język Polski)
Recenzja książki „Terapia słowem”, red. E. Lewandowska-Tarasiuk, J.Z. Lichański, B. Mossakowska, Wydawnictwo Pani Twardowska, Warszawa 2016
Edyta Żebrowska
232-237
PDF (Język Polski)
dodatkowe
e-ISSN
2544-0519
MEiN points
: 40
Make a Submission
Make a Submission
Keywords
Current Issue
Language
English
Język Polski