Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
Start
Aktualny numer
Archiwum
Rada naukowa
Zespół redakcyjny
Więcej informacji
O czasopiśmie
Przesyłanie tekstów
Procedura recenzowania
Kontakt
Szukaj
Zaloguj
Uniwersyteckie Czasopisma Naukowe
Strona domowa
/
Archiwum
/
Nr 27 (2017): Budowanie wiedzy w pedagogice specjalnej/Studenci i studiowanie pedagogiki specjalnej
Nr 27 (2017): Budowanie wiedzy w pedagogice specjalnej/Studenci i studiowanie pedagogiki specjalnej
Opublikowane:
2017-09-25
Od Redakcji
Od Redakcji
Amadeusz Krause
9-11
PDF
Artykuły
Budowanie wiedzy w pedagogice specjalnej
Amadeusz Krause
13-23
PDF
Bez konturu? O potrzebie samoświadomości dyscyplinarnej pedagogiki specjalnej
Sławomira Sadowska
24-37
PDF
Dialektyka troskliwości i pedagogiczne praktyki wspierania rozwoju a filozoficzne koncepcje „myśli słabej” (uwagi na marginesie hermeneutyki H.-G. Gadamera i G. Vattimo)
Jolanta Rzeźnicka-Krupa
38-46
PDF
Paternalizm źródłem dylematów w obszarze pedagogiki specjalnej – wybrane zagadnienia
Beata Antoszewska, Urszula Bartnikowska
47-59
PDF
Zmiana, brak zmiany i „Trzecia Przestrzeń” dyskursu niepełnosprawności
Agnieszka Olechowska
60-72
PDF
Fantazmat emancypacji? Konstruowanie dyskursu seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną a aksjologiczna pustka podmiotowości
Marta Jurczyk
73-84
PDF
Obraz profesji pedagoga specjalnego (na podstawie definicji formułowanych przez pedagogów specjalnych)
Sławomir Olszewski
85-103
PDF
Osoba niepełnosprawna w perspektywie globalizacji
Irena Ramik-Mażewska
104-116
PDF
O wyższości umiejętności nad refleksją (w kontekście studenckich interpretacji przedmiotu pedagogiki specjalnej)
Małgorzata Lewartowska-Zychowicz
117-128
PDF
Porównanie studentów pedagogiki i pedagogiki specjalnej pod względem wybranych cech osobowości
Bartosz Atroszko, Paweł Atroszko
129-143
PDF
Wartość edukacji w życiu studentów pełnosprawnych oraz studentów z niepełnosprawnością
Agnieszka Sakowicz-Boboryko, Dorota Wyrzykowska-Koda, Dorota Otapowicz
144-155
PDF
Gotowość studentów do komunikacji alternatywnej w działaniach edukacyjno-terapeutycznych z osobą z zaburzeniami mowy fonicznej
Grażyna Gunia
156-170
PDF
Postrzeganie osób z niepełnosprawnością przez studentki pedagogiki społeczno-opiekuńczej z pedagogiką szkolną
Danuta Baraniewicz
171-180
PDF
Opinie studentów pedagogiki specjalnej na temat twórczości
Izabella Gałuszka, Agnieszka Ochman
181-196
PDF
Opinie przyszłych pedagogów specjalnych oraz nauczycieli kształcenia integracyjnego na temat praktycznego przygotowania do zawodu
Hewilia Hetmańczyk
197-209
PDF
Miejsce pedagogiki specjalnej w kształceniu nauczycieli: oczekiwania, możliwości, opinie – kontekst wymagań prawych i rzeczywistości szkolnej
Edyta Nieduziak
210-221
PDF
Tożsamość studentów z kręgu kultury ponowoczesnej
Jan Papież
222-231
PDF
Recenzja książki „Terapia słowem”, red. E. Lewandowska-Tarasiuk, J.Z. Lichański, B. Mossakowska, Wydawnictwo Pani Twardowska, Warszawa 2016
Edyta Żebrowska
232-237
PDF
dodatkowe
e-ISSN
2544-0519
Punkty MEiN
: 40
Przesyłanie tekstów
Przesyłanie tekstów
Słowa kluczowe
Aktualny numer
Język / Language
English
Język Polski