Dyskurs edukacyjny w badaniach. Próba systematyzacji perspektyw badawczych

Autor

  • Anita Gulczyńska Uniwersytet Łódzki
  • Monika Wiśniewska-Kin Uniwersytet Łódzki

DOI:

https://doi.org/10.5604/01.3001.0010.1994

Słowa kluczowe:

wczesna edukacja, dyskurs edukacyjny, perspektywa optymalizująca, perspektywa analityczna, perspektywa krytyczna

Abstrakt

Our aim throughout the contribution was to systemize perspectives employed by the researchers in the studies of educational discourse. Three perspectives of empirical insight into educational discourses were reconstructed in the course of our analysis of selected research examples: optimizing, analytic and critical. The criterion underpinning the analysis was a pragmatic function of the studies. Hence, the links between the choice of research perspective, results of research and practical implications for school improvement were discussed.

Downloads

Download data is not yet available.

Pobrania

Opublikowane

2017-02-21

Jak cytować

Gulczyńska, A., & Wiśniewska-Kin, M. (2017). Dyskurs edukacyjny w badaniach. Próba systematyzacji perspektyw badawczych. Problemy Wczesnej Edukacji, 36(1), 7–20. https://doi.org/10.5604/01.3001.0010.1994

Inne teksty tego samego autora