Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
Start
Aktualny numer
Archiwum
Rada naukowa
Zespół redakcyjny
Więcej informacji
O czasopiśmie
Przesyłanie tekstów
Procedura recenzowania
Kontakt
Szukaj
Zaloguj
Uniwersyteckie Czasopisma Naukowe
Strona domowa
/
Archiwum
/
Nr 37 (2020): Edukacja i integracja społeczna dzieci i młodzieży
Nr 37 (2020): Edukacja i integracja społeczna dzieci i młodzieży
Opublikowane:
2020-03-17
Od Redakcji
Od Redakcji
Jolanta Rzeźnicka-Krupa
9-13
PDF
Artykuły
Przejawy i konsekwencje dominacji rówieśniczej dziewcząt – perspektywa pedagogiczna
Joanna Żeromska-Charlińska
15-26
PDF
Gdański Edukacyjny potencjał perspektywy „walca konfliktów”– zarys innowacyjnego postrzegania sytuacji trudnych i rozwiązywania konfliktów
Joanna Izabela Belzyt
27-39
PDF
Resilience rodziny – geneza koncepcji, główne pojęcia, kierunki badań
Magdalena Boczkowska
40-55
PDF
Dziecko/uczeń z chorobą przewlekłą w polskim systemie edukacji
Beata Antoszewska
56-72
PDF
Dziecko z chorobami alergicznymi układu oddechowego jako przedmiot badań, diagnozy i terapii – perspektywa interdyscyplinarna
Renata Zubrzycka
73-87
PDF
Problemy rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym w przebiegu chorób ucha środkowego
Marta Lewandowska
88-101
PDF
Wspomaganie terapii dziecka z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego w kontekście koncepcji integracji sensorycznej – implikacje praktyczne
Marlena Dudzińska
102-123
PDF
Wybrane aspekty funkcjonowania rodziny dziecka z zespołem Downa – studium indywidualnego przypadku
Kamila Bubała, Piotr Gierek
124-147
PDF
Badania sondażowe adaptacji szkolnej uczniów z zaburzeniami rozwojowymi w kontynentalnych Chinach
Ling Guo, Miloň Potměšil
148-165
PDF (English)
Kontakty młodzieży polskiej i ukraińskiej z rówieśnikami z niepełnosprawnością w szkole a jej gotowość do integracji edukacyjnej
Zdzisław Kazanowski
166-185
PDF
Integracja społeczna i edukacja integracyjna w opinii nauczycieli oraz rodziców uczniów klas ósmych ogólnodostępnej szkoły podstawowej
Marzanna Zaorska
186-200
PDF
Uczeń z niepełnosprawnością w systemie integracji. Między samodzielnością a pozycją dziecka w klasie szkolnej
Irena Ramik-Mażewska
201-214
PDF
Osoba z niepełnosprawnością w oczach dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Analiza znaczeń wizualno-werbalnych konstruowanych przez uczniów klas trzecich
Martyna Bieńkowska, Małgorzata Karczmarzyk
215-228
PDF
Postać człowieka w rysunkach trzynastoletnich dzieci całkowicie niewidomych od urodzenia i widzących – analiza wybranych problemów
Ewa Niestorowicz
229-244
PDF
Rozwiązywanie arytmetycznych zadań tekstowych przez dzieci z różnymi typami rozwojowego zaburzenia uczenia się
Urszula Oszwa
245-264
PDF
Zaangażowanie rodzicielskie a percepcja doświadczeń rodziców dziecka z chorobą przewlekłą
Elżbieta Kręcisz-Plis
265-287
PDF
Zachowania dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w salonie fryzjerskim
Paulina Galińska
288-311
PDF
Młodzi dorośli z chorobą przewlekłą na rynku pracy
Malwina Szałkowska
312-322
PDF
dodatkowe
e-ISSN
2544-0519
Punkty MEiN
: 40
Przesyłanie tekstów
Przesyłanie tekstów
Słowa kluczowe
Aktualny numer
Język / Language
English
Język Polski