Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
Start
Aktualny numer
Archiwum
Rada naukowa
Zespół redakcyjny
Więcej informacji
O czasopiśmie
Przesyłanie tekstów
Procedura recenzowania
Kontakt
Szukaj
Zaloguj
Uniwersyteckie Czasopisma Naukowe
Strona domowa
/
Archiwum
/
Nr 37 (2020): Edukacja i integracja społeczna dzieci i młodzieży
Nr 37 (2020): Edukacja i integracja społeczna dzieci i młodzieży
Opublikowane:
2020-03-17
Od Redakcji
Od Redakcji
Jolanta Rzeźnicka-Krupa
9-13
PDF
Artykuły
Przejawy i konsekwencje dominacji rówieśniczej dziewcząt – perspektywa pedagogiczna
Joanna Żeromska-Charlińska
15-26
PDF
Gdański Edukacyjny potencjał perspektywy „walca konfliktów”– zarys innowacyjnego postrzegania sytuacji trudnych i rozwiązywania konfliktów
Joanna Izabela Belzyt
27-39
PDF
Resilience rodziny – geneza koncepcji, główne pojęcia, kierunki badań
Magdalena Boczkowska
40-55
PDF
Dziecko/uczeń z chorobą przewlekłą w polskim systemie edukacji
Beata Antoszewska
56-72
PDF
Dziecko z chorobami alergicznymi układu oddechowego jako przedmiot badań, diagnozy i terapii – perspektywa interdyscyplinarna
Renata Zubrzycka
73-87
PDF
Problemy rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym w przebiegu chorób ucha środkowego
Marta Lewandowska
88-101
PDF
Wspomaganie terapii dziecka z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego w kontekście koncepcji integracji sensorycznej – implikacje praktyczne
Marlena Dudzińska
102-123
PDF
Wybrane aspekty funkcjonowania rodziny dziecka z zespołem Downa – studium indywidualnego przypadku
Kamila Bubała, Piotr Gierek
124-147
PDF
Badania sondażowe adaptacji szkolnej uczniów z zaburzeniami rozwojowymi w kontynentalnych Chinach
Ling Guo, Miloň Potměšil
148-165
PDF (English)
Kontakty młodzieży polskiej i ukraińskiej z rówieśnikami z niepełnosprawnością w szkole a jej gotowość do integracji edukacyjnej
Zdzisław Kazanowski
166-185
PDF
Integracja społeczna i edukacja integracyjna w opinii nauczycieli oraz rodziców uczniów klas ósmych ogólnodostępnej szkoły podstawowej
Marzanna Zaorska
186-200
PDF
Uczeń z niepełnosprawnością w systemie integracji. Między samodzielnością a pozycją dziecka w klasie szkolnej
Irena Ramik-Mażewska
201-214
PDF
Osoba z niepełnosprawnością w oczach dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Analiza znaczeń wizualno-werbalnych konstruowanych przez uczniów klas trzecich
Martyna Bieńkowska, Małgorzata Karczmarzyk
215-228
PDF
Postać człowieka w rysunkach trzynastoletnich dzieci całkowicie niewidomych od urodzenia i widzących – analiza wybranych problemów
Ewa Niestorowicz
229-244
PDF
Rozwiązywanie arytmetycznych zadań tekstowych przez dzieci z różnymi typami rozwojowego zaburzenia uczenia się
Urszula Oszwa
245-264
PDF
Zaangażowanie rodzicielskie a percepcja doświadczeń rodziców dziecka z chorobą przewlekłą
Elżbieta Kręcisz-Plis
265-287
PDF
Zachowania dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w salonie fryzjerskim
Paulina Galińska
288-311
PDF
Młodzi dorośli z chorobą przewlekłą na rynku pracy
Malwina Szałkowska
312-322
PDF
dodatkowe
e-ISSN
2544-0519
Punkty MEiN
: 40
Przesyłanie tekstów
Przesyłanie tekstów
Słowa kluczowe
resocjalizacja
nauczanie indywidualne
narracje
badania naukowe
edukacja zdalna
chiny
cykl życia rodziny
niewidoczność
blog
aranżacja przestrzeni
uczestnictwo
samoocena
udl
korzyści
modele
współnauczanie
Aktualny numer
Język / Language
English
Język Polski