Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
Start
Aktualny numer
Archiwum
Rada naukowa
Zespół redakcyjny
Więcej informacji
O czasopiśmie
Przesyłanie tekstów
Procedura recenzowania
Kontakt
Szukaj
Zaloguj
Uniwersyteckie Czasopisma Naukowe
Strona domowa
/
Archiwum
/
Nr 32 (2018): Między teorią a praktyką Pedagogiki Specjalnej/Osoba z niepełnosprawnością w twórczym działaniu i codziennym życiu
Nr 32 (2018): Między teorią a praktyką Pedagogiki Specjalnej/Osoba z niepełnosprawnością w twórczym działaniu i codziennym życiu
Opublikowane:
2018-12-19
Od Redakcji
Od Redakcji
Iwona Lindyberg
9-11
PDF
Artykuły
Wektory zmian zachodzących w polskiej pedagogice specjalnej
Sławomir Olszewski, Katarzyna Parys
13-26
PDF
Posthumanizm. Niepełnosprawność
Teresa Żółkowska
27-37
PDF
Projekt „szkoły dla wszystkich” – w poszukiwaniu wzorca działania i możliwości jego urzeczywistniania w polskich szkołach
Sławomira Sadowska
38-56
PDF
(Nie)pełnosprawność a (nie)samodzielność w kontekście autonomii relacyjnej
Dorota Podgórska-Jachnik
57-71
PDF
Europejskie studia nad niepełnosprawnością. Analiza wątków badawczych i obszarów zainteresowań ALTER – European Society for Disability Research
Agnieszka Woynarowska
72-98
PDF
O (nie)studiowaniu i (nie)przygotowaniu do pracy w obszarze wsparcia dorosłych osób z niepełnosprawnością. Refleksja z doświadczeń nauczyciela akademickiego i badacza
Dorota Krzemińska, Iwona Lindyberg
99-114
PDF
O poczuciu sensu w procesie uczenia się. Casus perspektyw społecznej readaptacji wychowanków Zakładu Poprawczego
Małgorzata Lewartowska-Zychowicz
115-126
PDF
Możliwe sposoby ujmowania kompetencji narracyjnej w kontekście autonomii jako kategorii teleologicznej w pedagogice specjalnej
Magdalena Bartniczak
127-142
PDF
Badacz jako (non)konformista – z refleksji prowadzonych badań w działaniu
Dorota Prysak
143-155
PDF
Cybrogi, wojownicy i żywe tarcze. Krytyczne studia nad technologiami jako perspektywa badań dyskursów niepełnosprawności
Lucyna Kopciewicz
156-167
PDF
(Pełno)sprawni są bez szans, czyli crip studies we współczesnym kinie
Marcin Wlazło
168-179
PDF
Inny, inność/obcość w perspektywie doświadczeń edukacyjnych – fenomenograficzne poszukiwanie znaczeń
Dorota Krzemińska, Jolanta Rzeźnicka-Krupa
180-207
PDF
„Moja sprawa” eksperymentalny spektakl o miłości, byciu parą i ciąży osób z zespołem Downa. Twórczość artystyczna teatrów osób z niepełnosprawnością intelektualną jako prawo do (współtworzenia) kultury – szkic
Dorota Krzemińska
208-224
PDF (English)
„Być poetą” z niepełnosprawnością intelektualną. Próba odsłonięcia znaczeń nadawanych własnej twórczości poetyckiej przez osobę z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
Iwona Lindyberg
225-246
PDF
Oswajanie rzeczywistości: realizm i magia w twórczości literackiej Aliny Domnicz
Jolanta Rzeźnicka-Krupa
247-266
PDF
Znaczenie bliskich relacji w dorosłym życiu osób z autyzmem
Danuta Wolska, Ewelina Sobocha
267-275
PDF
Edukacja obywatelska. Krytyczna analiza statutów podmiotów prowadzących Warsztaty Terapii Zajęciowej
Maciej Jabłoński
276-292
PDF
Kobiecość z perspektywy kobiet z niepełnosprawnością intelektualną – raport z badań fokusowych
Katarzyna Ćwirynkało
293-303
PDF
Świadomość własnej niepełnosprawności w życiu codziennym, środowisku szkolnym – refleksje uczniów z wadą wzroku
Joanna Nowak
304-317
PDF
Paraolimpiada – parasportowcy – paraludzie? Sport osób z niepełnosprawnością w Internecie
Kacper Kowalski
318-332
PDF
dodatkowe
e-ISSN
2544-0519
Punkty MEiN
: 40
Przesyłanie tekstów
Przesyłanie tekstów
Słowa kluczowe
Aktualny numer
Język / Language
English
Język Polski