Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
Start
Aktualny numer
Archiwum
Rada naukowa
Zespół redakcyjny
Więcej informacji
O czasopiśmie
Przesyłanie tekstów
Procedura recenzowania
Kontakt
Szukaj
Zaloguj
Uniwersyteckie Czasopisma Naukowe
Strona domowa
/
Archiwum
/
Nr 36 (2019): Dzieciństwo z niepełnosprawnością. Edukacja. Wsparcie terapeutyczne. Doświadczenia rodziców
Nr 36 (2019): Dzieciństwo z niepełnosprawnością. Edukacja. Wsparcie terapeutyczne. Doświadczenia rodziców
Opublikowane:
2019-11-19
Od Redakcji
Od Redakcji
Agnieszka Woynarowska
9-10
PDF
Artykuły
Edukacja inkluzyjna, aby nie była iluzją…
Jarosław Bąbka, Agnieszka Nowicka
11-30
PDF
Współpraca nauczycieli i rodziców dzieci zdolnych - rozważania wokół idei i praktyki
Małgorzata Stańczak
31-42
PDF
Kompetencje osobiste i społeczne nauczycieli szkół integracyjnych, ogólnodostępnych i specjalnych a ich chęć do pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną
Monika Skura
43-62
PDF
Zastosowanie skali ESSBS w badaniach uczniów ze szkół podstawowych
Katarzyna Tomaszek, Agnieszka Suchacka-Cymerman
63-80
PDF
Trendy techno-edukacyjne a potrzeba rozwijania kompetencji przyszłości. Wyzwania edukacji uczestnictwa
Grzegorz Stunża
81-90
PDF
Metoda dialogów wizualno-werbalnych w terapii z dzieckiem niepełnosprawnym w wieku wczesnoszkolnym. Analiza indywidualnych przypadków
Małgorzata Karczmarzyk
91-102
PDF
Terapia centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego — przegląd metod i narzędzi w kontekście wsparcia edukacyjnego uczniów
Katarzyna Ita Bieńkowska, Małgorzata Zaborniak-Sobczak, Andrzej Senderski, Piotr Jurczak
103-124
PDF
Zmiana jako kategoria diagnostyczna w badaniach pedagogicznych – na przykładzie działań edukacyjnych, terapeutycznych i opiekuńczych realizowanych w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych
Justyna Siemionow
125-140
PDF
Radzenie sobie ze stresem młodzieży niepełnosprawnej fizycznie w świetle problematyki umiejscowienia kontroli
Beata Ziółkowska
141-158
PDF
Specyfika funkcji wzrokowych u dzieci z problemami neurorozwojowymi oraz u dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną
Agata Hołubowicz
159-175
PDF
Upełnomocnienie rodziców dziecka z niepełnosprawnością w oddziaływaniach edukacyjno-rehabilitacyjnych
Krystyna Barłóg
176-191
PDF
Rola dziadków w rozwoju dziecka niesłyszącego
Katarzyna Plutecka
192-203
PDF
Relacja lekarz – dziecko w ocenie rodziców dzieci leczonych na oddziałach onkohematologii dziecięcej
Beata Antoszewska
204-217
PDF
Analiza pozytywna problemów wychowania dziecka z głęboką niepełnosprawnością na przykładzie wybranych rodzin
Izabella Gałuszka
218-232
PDF
Funkcjonowanie wychowanków młodzieżowego ośrodka wychowawczego o charakterze resocjalizacyjno-rewalidacyjnym w społecznej roli rodzinnej
Gabriela Dobińska
233-252
PDF
Poczucie spójności, prężności i radzenie sobie z problemami jako korelanty wypalania się sił rodziców dzieci z niepełnosprawnością. Nowe narzędzie do przesiewowego badania w zakresie wypalania rodzicielskiego
Małgorzata Sekułowicz, Krystyna Boroń-Krupińska, Piotr Kwiatkowski, Beata M. Latawiec
254-268
PDF (English)
dodatkowe
e-ISSN
2544-0519
Punkty MEiN
: 40
Przesyłanie tekstów
Przesyłanie tekstów
Słowa kluczowe
resocjalizacja
nauczanie indywidualne
narracje
badania naukowe
nauczanie inkluzyjne
chiny
niepełnosprawność rzadka
precyzja przekazu
niewidoczność
blog
techniki teatralne
środowisko lokalne
udl
rodzeństwo
korzyści
modele
Aktualny numer
Język / Language
English
Język Polski